Tallers compartits “MAKER”

Les famílies participen fent les disfresses.

Durant les sessions dels tallers STEAM, als quals l’escola hi dedica vàries hores a la setmana, hem pensat, prototipat i realitzat les disfresses que lluirem per Carnaval. Amb un tema escollit entre tots i totes, cadascú té la missió de completar el procés de confecció, des del disseny fins al producte final.

Seguint els principis del projecte del centre, tot plegat s’emmarca en un entorn de treball cooperatiu, compartint aprenentatges i idees. Al mateix temps, per fomentar la participació de les famílies i enfortir vincles dins de la comunitat educativa, hem comptat amb el suport d’aquells familiars que voluntàriament han aportat les seves opinions i el seu ajut.

Hem mesurat, calculat, dividit la roba, els fils, els papers…Hem après vocabulari temàtic…. Hem utilitzat diferents eines i estris per retallar, cosir, enganxar…Hem planificat la tasca que cal dur a terme, temporitzant i calculant tot allò que serà necessari al llarg del procés… Hem prototipat les idees, donant forma al pensament i escollint el material més adient…Hem conviscut grans i petits, famílies i mestres donant peu a conèixer-nos en un entorn distés d’aprenentatge…

El resultat és molt enriquidor, no només perquè dóna sentit a l’assoliment dels objectius de l’escola, sinó perquè es crea un clima col·laboratiu entre tots els participants molt favorable a l’aprenentatge i a la confiança mútua, imprescindible per a l’educació dels infants.