RENOVACIÓ DEL DISTINTIU D’ESCOLA VERDA

Aquest c2017-17_escola-verdaurs el Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya,  ens ha renovat fins el 2020 el distintiu d’Escola Verda. Això significa que estem portant a terme unes bones pràctiques en relació al medi ambient,  fet que ens encoratja a continuar treballant amb energies renovades.

Per a aquest curs el nostre Pla d’Acció continua reforçant i millorant  totes les pràctiques portades a terme fins ara i n’incorpora alguna de nova:

1. Delegats verds

Els delegats verds, un representant per grup classe, es reuneixen periòdicament amb la directora per tractar temes relacionats amb la gestió ambiental.

Aquests delegats faran de pont  entre els seus companys l la resta de l’escola (mestres i alumnes).

1. Comitè ambiental i Equip energètic

Aquest comitè /equip es reunirà com a mínim dues vegades durant el curs per tal de tractar temes relacionats amb la gestió ambiental i el seguiment del pla d’acció.

1. Hort escolar i compostatge

Els alumnes continuaran treballant l’hort de forma sistemàtica: sembra, manteniment, neteja, adobament, seguiment, recol•lecció, observació,… Aquest treball quedarà reflectit en l’àmbit curricular.

Es farà recollida selectiva de les restes orgàniques per part dels alumnes de Primària (esmorzars i cuina eventualment) i es repartirà entre els dos compostadors de l’escola.

1. Caseta meteorològica

Els alumnes de 5è de primària continuaran essent els encarregats cada dia de registrar les dades a la caseta meteorològica (temperatura, humitat, vent, cel), contrastar-ho amb la Web municipal, registrar-ho i deixar-ne constància al plafó corresponent, a la vista de l’alumnat. Aquesta activitat forma part del projecte d’anglès, tot el registre i el plafó es fa en aquesta llengua. Aquest curs s’intentarà que es faci una xerrada als alumnes de 5è per part de la persona que recull i proporciona les dades a la Web municipal.

1. Minimització i gestió dels residus

Es continuaran  portant a terme activitats  en el nostre dia a dia per tal de implicar i conscienciar la comunitat educativa de la necessitat de reduir, reutilitzar i reciclar.

1. Festa del medi ambient

S’organitzarà amb la col•laboració dels membres de l’AMPA, la festa del medi ambient, amb tallers i jocs . Aquesta festa se celebrarà un dissabte i estarà oberta a tot el poble.

1. Intercanvi de llibres per Sant Jordi

Es mantindrà l’intercanvi de llibres que es porta a terme amb èxit el dia de Sant Jordi: els alumnes poden portar llibres de casa (en bon estat) i canviar-los (a partir d’uns tiquets) per d’altres.

1. Sortides i colònies ambientals i de coneixement de l’entorn

S’intentarà que almenys una de les tres sortides que cada nivell porta a terme durant el curs estigui relacionada amb el medi ambient, buscant sempre l’opció més propera als alumnes i al nostre entorn. Es farà un recull d’aquestes activitats per nivells per tal que tots prenguem consciència que formen part del projecte d’Escola Verda.

1. Concurs de portades per l’agenda escolar

Es portarà a terme un concurs de dibuixos entre el alumnes de Primària per tal d’escollir un dibuix relacionat amb les accions que portem a terme com a Escola Verda  que serà la portada de l’agenda de l’escola per al curs següent.

1. Projecte d’estalvi energètic 50/50

Es renovarà el conveni 50/50 signat amb l’Ajuntament de Canet, això implica continuar portant  a terme, amb la col·laboració i participació  de tota la comunitat educativa,  mesures que promoguin l’estalvi energètic i la  conscienciació de la necessitat d’aquest estalvi.

1. Socialització de llibres de text

Hi ha una comissió (mestres, pares i mares de l’AMPA) que s’encarrega de gestionar la socialització dels diccionaris, llibres de lectura i de text de cicle mitja  i superior i llibres de lectura de cicle inicial.

Recordem que aquest Projecte implica tota la comunitat educativa (famílies, mestres, alumnes i Ajuntament). Comptem amb la vostra col·laboració i implicació.