Forest school

La setmana passada sis mestres de l’escola vam visitar una escola pública d’anglaterra Malpas Court Primary School per veure activitats que fan a l’aire lliure a través de la “Forest school”. Un dels objectius del projecte Erasmus + és realitzar més activitats a l’aire lliure i aprofitar el pati com un espai més d’aprenentatge.

A l’escola Malpas Court els alumnes d’infantil i primària realitzen algunes sessions a la setmana l’exterior, aprofitant els recursos naturals que tenen al seu entorn més proper. Aquestes activitats poden ser de numeració, de llengua (explicar un conte, imaginar o descriure un ésser mitològic o real…), de ciència per descobrir diferents animals invertebrats…i fins i tot d’educació física, vam veure una sessió de ioga a l’aire lliure!

Ens va agradar molt com a més de l’espai exterior, organitzen i decoren tots els racons de l’aula i l’escola com a espais d’aprenentatge. També vam veure altres escoles que tot i no disposar d’un bosc al voltant, aprofitaven l’espai que tenien per crear un racó envoltat de natura.

A més de les activitats que vam veure també vam poder compartir opinions i idees amb mestres d’anglaterra sobre com enfoquen l’educació i les dificultats en què es troben. Un dels avantatges és que tenen “teaching assistants” tècniques d’educació que estan a l’aula amb la mestra i afavoreixen el treball en petits grups i l’atenció més individualitzada. Tot i així, també es troben amb algunes dificultats com la pressió administrativa pels resultats de diferents proves a l’alumnat al llarg de l’escolaritat i l’exigència burocràtica.

El curs que ve farem una xerrada informativa per les famílies per explicar-vos més en detall la nostra experiència, ja que ens emportem moltes idees per la nostra escola! Us deixem algunes imatges perquè us feu la idea. Ha estat una experiència molt positiva que ens ha ajudat a reflexionar sobre la nostra feina, a inspirar-nos i sobretot a il·lusionar-nos pel curs vinent.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *