Festes i tradicions d’escola.

A l’Escola Llibertat recuperem i treballem les festes tradicionals catalanes. A més, les complementem amb les festes més actuals.

• Castanyada:

Amb la castanyada, s’inicien les festes a l’escola i donem la benvinguda a la tardor. Fem panellets, torrem castanyes, aprenem quan som petits (fotos) i ho perfeccionem quan som grans (fotos). Fem danses i balls (fotos) i amb l’ajuda de les mares i pares, ens ho passem d’allò més bé (fotos).

• Concert d’hivern:

Quan s’acosta l’hivern ho celebrem amb un concert dels petits de l’escola. (vídeo)

• Carnestoltes:

Pel carnestoltes celebrem una gran festa. L’escola s’embogeix amb ordres boges, disfresses, balls, i tot un seguit d’actuacions que ens fan passar una setmana genial!! (video) (fotos)

• La mona:

Abans de les vacances de setmana santa a l’escola celebrem la Mona. A la classe preparem un gran pastís de pa de pessic amb xocolata i ninots també de xocolata.(fotos)

Els més grans, la fan per grups. (fotos) (fotos)

Ens encanta fer-la i sobretot menjar-la!!

• Sant Jordi:

Per Sant Jordi, l’escola s’omple de lletres, llibres, colors, poemes, contes, cal·ligrames i altres elements que treballem a les classes. Ens agrada inventar-nos històries i explicar-les a través de contes o poemes, de dibuixos, manualitats o cal·ligrames i, recollir-ho tot en un llibre de classe o participar en els magnífics Jocs Florals, que ja tenen més de 20 anys.

• Les festes de maig:

Com a escola Badalonina que som, ens agrada participar en tots els actes de la ciutat, que fan ciutat i que permeten als nostres alumnes sentir-se identificats amb el lloc on viuen.

Naturalment no podem deixar de banda les festes més importants de Badalona. Ens encanta el dimoni i crear els nostres dimoniets que plantem a la platja.

• Festa final de curs.

A final de curs hi ha una gran festassa. Fa calor, ens agrada l’aigua i sobretot mullar-nos!! Celebrem que acabem un curs i després de molt treballar, toca gaudir. Els petits i “mitjans” ho celebrem amb jocs d’aigua al pati i una gran xeringada final. (fotos) (fotos)

Els grans, marxem a la platja a celebrar el final de curs i l’entrada de l’estiu.

I, per si això fos poc, ho rematem amb la genial i esperada festa de l’AMPA!!