Coeduca’t

Coeducació a l’Institut escola Llibertat
Aquest curs 21-22 l’Institut escola Llibertat s’ha format en el programa de Coeduca’t amb el currículum per tal de transformar l’escola en un entorn segur i equitatiu per a tots i totes.
Aquesta formació s’emmarca com una de les actuacions del Pla d’igualtat del sistema educatiu. Aquest programa ajuda als centres a treballar aspectes bàsics de coeducació, de perspectiva de gènere i de sexualitat de forma explícita, sistemàtica, rigorosa i respectuosa. El programa compta amb el suport de diferents departaments de la Generalitat de Catalunya.
Què és i per què serveix?
La coeducació és l’acció educativa fonamentada en el reconeixement de les potencialitats i les individualitats de tot l’alumnat, independentment del seu sexe, potenciant així la igualtat real d’oportunitats. És una eina bàsica per construir un nou model social que faci possible la participació i el desenvolupament de totes les persones.
La coeducació és un concepte dinàmic que té en compte la diversitat humana. Proporciona tant a l’alumnat, com al professorat i a tota la comunitat educativa, estratègies que permeten modificar les relacions de poder, d’abús i de limitacions estereotipades per a cada gènere, a fi de fer-les més equitatives, esdevenint veritables agents de transformació. Així com la integració de forma explícita i amb continguts d’aprenentatge de la perspectiva de gènere.
Una bona acció coeducadora tant en l’àmbit de centre, d’aula com d’entorn és fonamental per prevenir la violència masclista i LGTBI fòbica, per reduir conductes de risc i per facilitar la detecció prematura de relacions abusives.