Innovamat

Innovamat a l’Institut escola Llibertat

Aquest curs 21-22 hem implementat el projecte Innovamat a les aules de P5 i tot primària. Aquesta proposta transforma l’aula en un entorn emocionant i innovador en l’aprenentatge de les matemàtiques.

Què és Innovamat?

És un projecte innovador per treballar les matemàtiques. Fomenta la descoberta, el desenvolupament de les competències matemàtiques i individualitza l’aprenentatge atenent la diversitat.

Les sessions de matemàtiques són riques i potencien la reflexió, la creativitat i la necessitat d’interpretar el món que ens envolta. Utilitzant material molt divers

El material didàctic Innovamat ha estat elaborat per un nombrós grup d’expertes/s en diferents disciplines com la matemàtica, la pedagogia, l’enginyeria i el disseny.

Com es fa servir?

El contingut educatiu s’organitza en tres grans blocs on actuen diferents conceptes matemàtics i dimensions emprant metodologies pedagògiques diverses.

1. A) Laboratori de nombres: cobreix numeració i càlcul, el bloc amb més pes durant l’etapa d’educació primària, especialment a cicle inicial, i que estableix els fonaments de l’aprenentatge matemàtic.

Els conceptes s’hi presenten de manera cíclica, tant al llarg de tot el curs com dins de cada trimestre, amb un increment progressiu de la dificultat.

L’aula canvia radicalment de forma: el / la docent passa a ser un/a guia de l’aprenentatge en lloc de transmetre tots els coneixements.

És l’alumnat qui, mitjançant les activitats de conversa matemàtica i l’ús de materials manipulatius o miniaplicacions digitals, aprèn els conceptes per si mateix

1. B) Aventures i reptes matemàtics: cobreix la resta de blocs (relacions i canvi, espai i forma, mesura i estadística i atzar) sense perdre de vista numeració i càlcul. Els conceptes s’hi presenten en forma de reptes guiats i contextualitzats dins d’històries de fantasia. Cada curs escolar, l’alumnat és protagonista de dues històries diferents plenes de reptes, presentades amb vídeos d’una sèrie d’animació. Es presenta un problema per sessió i, amb l’ajuda d’activitats introductòries guiades pel mestre/a, es treballa amb profunditat la seva resolució.
  2. C) Plataforma digital: És una pràctica personalitzada i autònoma que els nens i nenes fan individualment utilitat una tauleta digital A l’App d’Innovamat els nens i nenes practiquen els continguts matemàtics que s’han elaborat a partir d’activitats i jocs.

Setmanalment, els mestres obtenen informació detallada sobre el procés de cada infant.