Història

L’ escola Llibertat va entrar en funcionament durant el curs escolar 1978-79, després d’una lluita portada a terme pels veïns del barri,

El fet de que fossin els pares els que van promoure la creació de l’escola amb la seva lluita, va propiciar una participació activa d’aquests en el funcionament i organització de l’escola des de bon principi. Actualment aquesta participació es dóna també en la realització de tallers, activitats extraescolars, sortides, elaboració de material, etc.

En el curs 2020- 2021 ens convertim en Institut Escola, donant continuïtat del treball realitzat cap a secundària.

Actualment som un centre d’una línia en què famílies i escola caminem junts per l’educació dels infants.

PRINCIPIS QUE ORIENTEN L’ ACTIVITAT EDUCATIVA:

• Es fomenta la socialització, el treball en equip, la col·laboració i el respecte als altres. Una aplicació del principi de socialització és que tot el material de l’escola i dels alumnes és col·lectiu. Tots els pares pagaran una quota única per fer possible alguns dels objectius: sortides, material escolar i llibres, colònies, activitats extraescolars.
  • L’Escola s’orienta cap un ensenyament actiu, que afavoreix el protagonisme de l’ infant en el seu propi aprenentatge.
  • Es fonamentaran totes aquelles activitats que puguin ajudar a la formació integral dels i de les alumnes: L’aprenentatge de matèries de caràcter tècnic, dinàmic, musical, etc. Això es concreta en activitats de diferents tipus: tallers, eixos transversals, activitats extraescolars, esports, etc.
  • L’Escola ha de contribuir en una educació orientada a sensibilitzar en els valors de pau, justícia, igualtat, solidaritat; a fomentar actituds de respecte a la diversitat, al diàleg i en què la resolució del conflicte es realitzi a partir del diàleg i el consens.
  • L’Escola reconeix no tenir una funció selectiva, sinó estimuladora de les aptituds dels seus alumnes amb la finalitat d’aconseguir el millor rendiment d’acord amb la seva
  • Es cercarà el desenvolupament de la personalitat mitjançant una formació integral; el respecte als principis democràtics de convivència i als dret i llibertats fonamentals.
  • Els pares/mares són col·laboradors actius en l’organització ien l’activitat educativa general de l’ escola.