Experimentem amb el gel i l’aigua.

Fa poc que hem tornat a escola després de les vacances de Nadal i … sabeu què? Fa un fred que pela!!! I és que ara estem en ple HIVERN !!!

A la natura, quan és hivern, les muntanyes es cobreixen de neu i l’aigua es glaça. Això ens ha donat una idea per a fer un experiment perquè…l’aigua que surt de la nostra aixeta pot glaçar? Com?

Aleshores, hem agafat un gotet i li hem posat aigua. A més a més, li hem donat color amb un colorant alimentari i li hem posat a cada got el nostre nom per distingir-los. Un cop fet això, hem posat l’aigua en un lloc fred (el congelador de l’escola) per a veure què passava. I al dia següent… ens hem trobat petits blocs de gel a dintre dels nostres gots. L’aigua s’ha posat dura i freda i hem jugat amb ella sobre una superfície de paper. Aquests són algunes de les nostres observacions sobre el gel:

• “Està fred”
  • “Està brut”
  • “No es pot beure”
  • “Es taquen les mans”
  • “Es trenca”
  • “Es desfà”
  • “El blanc no pinta”

Quin fred dóna tocar gel, però què divertit ha estat pintar amb ell! Hem fet un mural ben acolorit! Ha quedat preciós!!!

Aquí us deixem unes fotos.