Carta de Compromís Educatiu

Descarrega’t la Carta de Compromís Educatiu AQUÍ

La Carta de Compromís Educatiu és un document que situa, facilita i afavoreix la comunicació, la participació i  la coresponsabilitat entre les accions educatives de la famílies i les del centre escolar.

Per afavorir l’èxit educatiu de l’alumnat és imprescindible establir un marc de relacions i compromisos entre les famílies i l’escola. Les funcions i rols competencials de la família i l’escola són diferents però complementaris i, per tant, la coherència entre les diferents actuacions ha de facilitar l’èxit de l’acció educativa en un entorn de convivència, respecte i responsabilitat. Aquests compromisos s’entenen en el marc del respecte als drets i les llibertats de les famílies recollits a les lleis i pressuposen el respecte de la família al caràcter propi del centre.

Cada carta de compromís és única, cada centre l’elabora segons el seu projecte educatiu, de manera participativa entre els diferents membres de la comunitat escolar, especialment els professionals de l’educació i les famílies, i s’ha d’aprovar pel Consell Escolar. Aquest document l’han de signar el pare, mare, tutor o tutora legal de l’alumne o alumna i la direcció del centre educatiu.