Bon dia famílies,
Al llarg d’aquesta setmana hem rebut la visita de dues formadores de la Fundació Vicki Bernadet, entitat que du a terme activitats per al món educatiu, nens, nenes i famílies, així com cursos per a professionals, empreses i administració pública. El seu objectiu és que tant a l’escola com a la família s’han de crear espais de diàleg i de confiança on els infants i adolescents puguin expressar-se i conèixer els seus drets.
S’han realitzat tres tallers diferents per a cada cicle. A segon de cicle inicial, han fet el taller “EL LLAPIS DE L’ANNA I EL JAN” on mitjançant un conte, es plantegen temes com el respecte al propi cos i al cos dels altres.
A quart de cicle mitjà, han fet “LES CORTINES D’AIRE” A partir de l’explicació del conte i amb l’ajuda dels seus personatges, es treballen els secrets, les emocions i el coneixement del propi cos.
A sisè de cicle superior, han fet el taller “ACABEM LA HISTÒRIA?”. Una activitat que treballa a partir de situacions quotidianes, el traspàs dels límits, situacions confuses i generació de sentiments contradictoris.
Ha estat una experiència enriquidora per a mestres i infants, aprenem plegats i coneixem diferents recursos i eines per identificar situacions abusives i també la importància de demanar ajuda i explicar les coses a persones adultes de confiança.
Cliqueu aquest enllaç per veure el recull fotogràfic d’aquestes activitats:

