PROPOSTES COMUNS:
- Conte de l’Elmer
Propostes d’activitats:
- Amb escuradents, bastonets o plastilina escriure el nom: ELMER
- També podeu escriure el seu nom amb retoladors o llapis.(Pels més petits, primer escriure el nom amb un retolador clar i ells que ho repassin a sobre).
- Dibuixa el teu Elmer.
- Buscar els noms de la classe que comencin per cadascuna de les lletres del nom de l’ELMER. Per exemple: E: Eloi, Esther / L: Laia, Lucia …..
- PSICO REPTES:
- Fes mímica representant a un animal.
- Juga amb la família al pica-paret.
- EXPERIMENTS A CASA:
-
- Corrents de sucre
-
-
- Material:
- Aigua
- Plat petit de plàstic
- M&m’s
- Material:
-
-
-
- Experiment pas a pas:
-
-
-
-
- En un petit plat de plàstic, posem una sèrie de m&m’s de diferents colors, intercalant uns colors amb altres.
- A continuació hi afegim una mica d’aigua calenta creant una fina capa de líquid.
- Els colors s’aniran fonent sense barrejar-se entre ells.
-
-
-
- Pintem amb llet
-
-
- Material:
- Llet
- Bol transparent
- Colorant alimentari (líquid)
- Sabó de rentar plats
- Bastonets de les orelles
- Material:
-
-
-
- Experiment pas a pas:
-
-
-
-
- Afegir llet al bol i seguidament el colorant
- “Sucar” el bastonet al sabó
- Tocar la llet amb el bastonet. Comença la màgia!
-
-
PROPOSTES PER NIVELL:
ACTIVITATS PER P3
- Juguem amb els números: Elaborem etiquetes amb els números de l’1 al 6. Al costat de cada número construïm una torre amb tantes peces com ens indica l’etiqueta.
- KAHOOT Bombers (relacionar foto infant amb nom) Pels qui no ho sabeu, un kahoot és com un trivial, on heu de clicar una de les respostes.
https://kahoot.it/challenge/03880121?challenge-id=9a1e95cb-4193-4f97-bae1-a32680379703_1586350404999
- KAHOOT Tortugues (relacionar foto infant amb nom) Pels qui no ho sabeu, un kahoot és com un trivial, on heu de clicar una de les respostes.
https://kahoot.it/challenge/0642382?challenge-id=9a1e95cb-4193-4f97-bae1-a32680379703_1586425868125
ACTIVITATS PER P4
- Llista de paraules.
Escollim tres temes o categories diferents: animals, menjar i oficis. Seguidament, triem una lletra i hem de pensar paraules que comencin amb aquesta lletra. Per exemple, amb la lletra T:
Animals: tigre, tauró, tortuga…
Menjar: tortellini, tomàquet, truita…
Oficis: taxista, transportista, teleoperador…
- Construïm figures i cossos geomètrics.
Podem fer diferents figures geomètriques (cercle, rectangle, quadrat i triangle) amb escuradents i plastilina, amb pals de gelat, amb espaguetis de diferents llargades, amb cordills, amb palletes…
Per ajudar-los podem preparar unes targetes amb les diferents figures i que els infants hagin d’intentar construir-les. (Les targetes les podem fer amb l’ordinador i imprimir-les o dibuixar-les a mà).
ACTIVITATS PER P5
- QUÈ HA PASSAT?
Observa les següents imatges i ordena mentalment la seqüència. A partir d’aquí inventa una història més elaborada, com un conte, i explica’l a la teva família. Pensa qui són aquests nens, com es dirien, on eren… Per explicar-lo escriu, a la teva manera, en un paper un títol inventat i fes alguns dibuixos del conte per ensenyar-los mentre l’expliques.
- IMITEM LA CONSTRUCCIÓ: Es tracta d’imitar una construcció que ja estigui feta (model construït pels papis), amb peces de fusta, lego o amb qualsevol objecte que pugueu tenir per casa (gots de plàstic i culleretes …pots d’aliments, tetrabrics…) i intentar fer-la igual. Després podreu dibuixar-la en un full, acolorir-la i fer-li una foto.
|
? I recordeu… – Teniu les activitats i propostes de l’Editorial Teide per anar fent: https://web.editorialteide.com/ca/ens-quedem-a-casa – Podeu anar enviant als tutors de cada classe fotografies del que van fent els vostres fills/es. – Podeu descarregar aquest document: Descarrega ! |











