BUSQUEM REFUGIS CLIMÀTICS

L’AJUNTAMENT DE MOLLET FA UN ENCÀRREC ALS ALUMNES DE CINQUÈ.

Els alumnes busquen un espai adient per instal·lar un refugi bioclimàtic al municipi.

L’Ajuntament de Mollet i l’alcaldessa fa dies es va trobar amb els regidors del Consell Municipal dels Infants (CIM) i els va encomanar una tasca per realitzar durant tot el curs.

Els nostres Regidors : na Martina Roa i en José López ens van explicar la tasca, que consisteix a buscar un espai adient al municipi per instal·lar un refugi bioclimàtic.

Primer hem hagut d’investigar què és un refugi climàtic, quines característiques ha de tenir i si és el mateix un refugi climàtic o bioclimàtic.

L’Ajuntament ens va donar quatre possibles espais del municipi per poder-ho instal·lar i tot el nivell de cinquè ens hem posat mans a l’obra per complir aquest encàrrec.

Hem visitat els quatre espais que són : LA PLAÇA DELS VOLUNTARIS OLÍMPICS I PARALÍMPICS, LA BAIXADA DE CAN ROTA, LA PLAÇA DEL C/ FRANCESC MACIÀ i EL PARC DE CAN MULÀ.

Cada cop que hem arribat a un dels emplaçaments hem observat si tenia prou ombres o si s’hi podrien instal·lar. Si hi havia fonts o es podrien connectar o ampliar, per descomptat si era un lloc accessible per a tota la ciutadania, si era prou ampli i si hi havia lloc per seure o si més no per poder instal·lar-hi bancs.

I una cosa molt important; si hi havia espai perquè també perquè fos un refugi per animals, és a dir, lloc perquè hi hagi nius d’ocells, de ratpenats i hotel per insectes i altres petits animalons. Aquesta característica és fonamental perquè sigui un refugi bioclimàtic.

Amb tota la informació hem omplert quatre qüestionaris i els hem enviat a la regidoria i els nostres representants ho portaran de nou a la pròxima reunió del CIM.

Ha estat una feina molt interessant i enriquidora: hem conegut espais desconeguts del nostre municipi, hem après que és un refugi bioclimàtic i hem despertat el nostre esperit crític i constructiu.

Com a sorpresa, en la visita al parc de Can Mulà ens van obrir l’accés on està col·locat el Menhir de Mollet i ha estat impressionant veure’l de tan a prop… Però això ho explicarem en un altre article.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *