Una societat que vol invertir en el seu futur, ha de considerar cada cop més l’educació infantil com la primera etapa i una de les més importants del sistema educatiu i definir-ne clarament els seus principis i objectius. Tenint en compte aquestes premises, la finalitat principal de la nostra escola és que aquesta esdevingui pels infants, un espai de benestar i d’aprenentatge.
Per atendre les necessitats i els diferents ritmes d’aprenentatge dels nostres infants, portem a terme una metodologia activa, globalitzada on el nen i la nena són protagonistes dels seu propi aprenentatge. Aquesta metodologia es duu a terme diàriament a través dels microespais.
Un microespai implica proposar reptes cognitius, crear un ambient ric i facilitador de relacions humanes, donar oportunitats per reforçar la pròpia confiança i l’autoestima, assegurar el camí cap a la pròpia autonomia i ajudar que els infants es puguin anar fent una idea adequada del món en què viuen i viuran.
Però com ho fem les mestres tot això?. En el nostre dia a dia, oferim als alumnes diferents propostes i provocacions en cadascun dels microespais , per poder donar resposta als continguts i capacitats que hem d’assolir tenint en compte el currículum d’educació infantil. Els nens i nenes circulen lliurement dins l’aula, escollint la proposta segons els seus interessos. El paper del/la mestre és el d’observar, acompanyar i guiar als i les alumnes en el seu procés d’aprenentatge.
Els microespais que oferim des de les nostres aules són: Atelier, motricitat fina, experimentació i natura, joc simbòlic, assemblea i biblioteca, construccions, lletres, raonament matemàtic i minimons.
A més a més, d’aquestes propostes, els i les mestres planifiquem, programem i portem a terme diferents activitats competencials de: lectura, robòtica, projectes i centre d’interès, entre d’altres.
En conclusió, aquesta metodologia global ens permet donar resposta a la diversitat del llenguatge, crear curiositats, diversificar contextos d’aprenentatge i promoure la inclusió.