Escola Digital РEstrat̬gia Digital de Centre

Enllaç a la web de la nostra EDC:  ESTRATÈGIA DIGITAL DE CENTRE

Descobrir, experimentar i manipular és essencial per aconseguir despertar la curiositat dels infants. Les tecnologies de l’aprenentatge i el coneixement (TAC) permeten que els nostres alumnes puguin fer-ho i els converteixen en els protagonistes del seu propi aprenentatge.

Des de l’escola  apostem per una mirada integradora de la tecnologia, on l’alumnat desenvolupa la competència digital de forma natural i englobada en la resta d’aprenentatges.

Els nostres nens i nenes han nascut en l’era digital, però això no vol dir que sàpiguen fer un bon ús del fet digital. És responsabilitat de pares, mares, educadors i educadores facilitar que facin una incorporació positiva de la tecnologia i un bon ús de la mateixa. Les potencialitats són infinites, els riscos evitables.

Treballem la competència digital amb els infants treballant la seguretat de la xarxa i la idoneïtat dels usos tecnològics, actuant per prevenir el ciberassetjament, accés a continguts no apropiats, propagació de malware o accés indegut a dades personals.

El nostre EDC ens permet organitzar el treball de la competència digital dels nens i nenes a nivell interdisciplinar. Un treball que és concreta en l’ús del Classroom, l’ús educatiu de les pissarres digitals, l’ús de tablets i portàtils en situacions d’aprenentatge significatiu, l’ús d’Apps educatives i de programació (Code, Lightbot, Scratch)… A més, els nens i nenes s’inicien en robòtica amb els Bee Bot o el Lego Duplo, a d’educació infantil i amb el Lego We Do, Lego Boost, Makey-Makey i Mbot, a Primària.