L’Hort

Aquest projecte va néixer ja fa anys amb l’objectiu de connectar l’alumnat amb el seu entorn immediat, abordant temes com la sostenibilitat i el menjar saludable. Al llarg de la seva escolarització, els nens i nenes participen activament en el cuidat de l’hort, col·laborant amb l’Aida, monitora especialitzada, i el seu tutor/a. Aquest compromís inclou activitats com regar, plantar, recollir i fins i tot tastar les verdures i fruites que cultiven. Aquesta experiència pràctica no només fomenta la consciència ambiental, sinó que també promou una relació saludable amb l’alimentació i el medi ambient.

Aquest any els nens i nenes de cicle inicial i mitjà van a l’hort a  una hora de tallers. L’altre hora té com a finalitat familiaritzar als infants amb habilitats bàsiques en l’ús d’eines digitals mentre creen el seu propi hort digital.

En el cas de cicle inicial té tres objectius:

• Iniciació al maneig del ratolí i teclat. Aprenent a utilitzar el ratolí i el teclat per a operacions bàsiques.
  • Creació i edició de documents amb processadors de text. Obrint, tancant i gestionant documents. Utilitzant funcions com copiar i enganxar per a la creació i edició de documents.
  • Cerca d’imatges per a l’hort digital. Realitzant cerques guiades per trobar imatges i descarregant i guardant imatges rellevants per al seu hort digital.

En el cas de cicle mitjà:

• Familiaritzar els alumnes amb les funcionalitats bàsiques de les plataformes de presentació com Google Presentacions, Power Point i Canva.
  • Creació de Presentacions.
  • Desenvolupar habilitats de cerca i selecció de la informació rellevant per al contingut de la presentació.
  • Inserir imatges i/o videos a les presentacions.

Aquest taller pràctic té com a objectiu principal proporcionar als infants les destreses digitals necessàries mentre participen activament en la creació d’un hort digital, fusionant aprenentatge tecnològic amb una experiència creativa i educativa.