Escola Inclusiva

A l’Escola Joan Abelló, l’atenció a la diversitat i el camí cap a la inclusió són indiscutibles i formen part d’un procés sense fi. Entenem que l’atenció a la diversitat és el fonament pedagògic i educatiu que garanteix l’equitat dels infants en el seu procés de construcció i creixement, com també en el seu desenvolupament personal i col·lectiu i en el procés i seguiment dels aprenentatges. Part del treball d’inclusió al centre comporta focalitzar l’atenció en reduir o eliminar barreres per a l’aprenentatge i la participació a l’aula. L’acció pedagògica de l’escola s’enfoca sempre a partir de la realitat del nen/a, de com és i com està segons el seu cicle evolutiu. Cada alumne/a és diferent i, com a tal, l’acceptem, l’ajudem a progressar tenint cura del ritme d’aprenentatge personal, vetllem per la seva autonomia i socialització i li donem les eines necessàries per assolir un bon i continu aprenentatge.

Al centre comptem amb la Comissió d’Atenció a lEducació Inclusiva (CAEI). Aquesta Comissió coordina les accions i prioritats per a l’atenció a la diversitat de l’alumnat, concreta l’organització, ajustament i seguiment dels recursos de què disposa el centre i de les mesures adoptades, fa el seguiment de l’evolució de l’alumnat amb necessitats educatives especials i específiques i proposa, juntament amb els tutors i coordinadors d’etapa, els plans individualitzats, si s’escau. Planteja formacions al Claustre i manté estreta relació amb els professionals externs.

A l’escola també comptem amb el Suport intensiu per a l’escolarització inclusiva (SIEI) aquesta és una dotació extraordinària de professionals format per un/a mestre/a d’educació especial i un/a educador/a d’educació especial que s’han incorporat a l’equip docent de l’escola com un recurs intensiu que es suma als recursos d’atenció a la diversitat universals i addicionals que el centre ja disposa.