Visita del Conseller d’Educació a Flix

Benvolgudes famílies,

El passat divendres 8 de juliol vam tenir la visita a Flix del Conseller d’Educació de la Generalitat de Catalunya el Sr. Josep Gonzàlez-Cambray. El va rebre el Batlle de Flix Francesc Barbero i la regidora d’Educació Norma Pujol, acompanyat per la directora territorial d’Educació Montserrat Perelló, la presidenta del Consell Comarcal de la Ribera d’Ebre Gemma Carim i el delegat territorial Albert Salvadó. També ens varen acompanyar el nostre inspector Jordi Cervera, així com la nostra presidenta de l’AFA Meritxell Pérez.

A continuació l’equip directiu de l’escola va realitzar un recorregut per les instal·lacions del centre explicant la línia metodològica i organitzativa de la nostra escola: franges horàries globalitzades, projectes d’innovació, mirada Educació 360, atenció a la diversitat, així com la creació de l’aula multisensorial gràcies a les aportacions del teixit comercial i empresarial del municipi i comarca.

Es va aprofitar per visitar l’acabament de les obres efectuades al pati d’educació infantil executades pel Departament d’Educació amb un pressupost de 34.802,58€ per tal de millorar la recollida d’aigües pluvials. Una actuació necessària que evitarà l’entrada d’aigua a les aules d’infantil i evitarà que el pati de dalt acumuli aigua quan plou de forma moderada.

També vam poder exposar el nostre punt de vista sobre la importància del desplegament del Decret d’Inclusió amb la demanda al nostre centre d’una aula SIEI (suport intensiu escolarització inclusiva) que milloraria significativament els recursos humans d’atenció a la diversitat, la flexibilització de les ràtios a les aules en les zones rurals (que no depenguin d’un o dos alumnes per perdre una línia d’un curs), ja que tenim els espais necessaris per poder-ho fer i no perdre mestres al centre, la necessitat de disposar sempre d’una TEI (Tècnica d’Educació Infantil), així com la nostra opinió sobre l’hora del “lleure” del mes de setembre.