Tutorial per realitzar la preinscripció telemàticament

Benvolgudes famílies!

Per tal de facilitar el procediment per realitzar la preinscripció telemàticament us adjuntem unes instruccions (fins el 13 de maig no estarà operativa l’aplicació):

1. Anar a la pàgina web següent clicant AQUÍ
  2. S’obrirà la pàgina web que veieu a la imatge de sota:

3. Reviseu els terminis i la documentació pertinent.

Cal utilitzar la sol·licitud amb suport informàtic. S’hi pot accedir mitjançant un ordinador, una tauleta tàctil o un telèfon mòbil.

En emplenar la sol·licitud amb suport informàtic trobareu un espai que cal omplir amb l’identificador de l’alumne o alumna. Els nens que es preinscriuen a P3 o que són nous en el sistema educatiu de Catalunya encara no en tenen; per als alumnes matriculats des del curs 2015-2016 en centres educatius de qualsevol titularitat és una dada obligatòria que han de facilitar els centres on estan escolaritzats o també es pot consultar l’identificador de l’alumne a través del web del Departament d’Educació.

En casos excepcionals i durant el període de preinscripció, el pare, mare o tutor de l’alumne o alumna pot sol·licitar aquest identificador per correu electrònic a la bústia electrònica oficial dels serveis territorials del Departament, enviant el DNI o document equivalent escanejat o fotografiat.

4. Per accedir al formulari d’inscripció, cal clicar al rectangle vermell on diu Ves-hi i seguir les instruccions. Teniu una captura d’imatge a continuació:

5. Cal anar seguint les instruccions i omplir els buits amb la informació sol·licitada i dades personals. Si us demanen el codi del centre, el nostre és el 43001127.

6. Una vegada enviades les dades s’obté el resguard de la sol·licitud. Aquest resguard s’ha d’enviar per correu electrònic a la bústia electrònica oficial del centre (ceipflix@xtec.cat) demanat en primera opció i conjuntament amb la documentació escanejada o fotografiada:

1. El llibre de família o altres documents relatius a la filiació. Si l’alumne o alumna està en situació d’acolliment, la resolució d’acolliment en família o institució, del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies.
  2. El DNI de la persona sol·licitant (pare, mare, tutor o tutora o guardador o guardadora de fet) o, si el sol·licitant és estranger, de la targeta de residència on consta el NIE o el passaport. Si es tracta d’estrangers comunitaris, document d’identitat del país d’origen.
  3. El DNI de l’alumne o alumna major de 14 anys o si té DNI tot i ser menor de 14 anys.
    De forma extraordinària, les dades d’identificació o de filiació dels alumnes estrangers també es poden acreditar amb el document d’identitat, el llibre de família del país d’origen o la documentació alternativa que la persona pugui aportar. El director o directora o la persona titular del centre la valorarà i deixarà constància per escrit de la decisió adoptada.

7. Per qualsevol dubte, podeu trucar al 977411045 o enviar un correu electrònic a ceipflix@xtec.cat.

També podeu utilitzar aquests contactes per tal de sol·licitar dia i hora per poder realitzar la preinscripció presencialment per aquells casos excepcionals que no s’han pogut presentar telemàticament.