Obertura de l’Escola

Benvolgudes famílies,

Seguint instruccions del Departament d’Educació i les concrecions rebudes pels serveis territorials us adjuntem les instruccions sobre el funcionament de l’escola des de l’1 de juny fins al 19 de juny.

Som conscients que seguim en estat d’alarma i la pandèmia encara l’estem patint, per això hem consensuat amb tots els centres de la Ribera d’Ebre un seguit de mesures per garantir la seguretat de l’alumnat i dels professionals seguint les indicacions de les autoritats competents. Considerem important remarcar que el retorn a les aules ha de ser només en casos excepcionals.

Aspectes generals a tenir en compte:

• El curs continuarà telemàticament i finalitzarà el 19 de juny.
  • El centre obrirà per realitzar tres tipologies d’atenció:
  1. Acció educativa presencial a 6è: sempre de caràcter voluntari, una sessió setmanal de dues hores de durada que convocarà la tutora per realitzar un acompanyament de l’alumnat en el final d’etapa.
  2. Atenció personalitzada individual, en casos excepcionals, per tots els cursos mitjançant cita prèvia amb el tutor/a (poden assistir un dels dos progenitors i l’alumne). Es pot realitzar via telemàtica també.
  3. Acollida voluntària a l’alumnat d’educació infantil per aquelles famílies que per motius laborals hagin de realitzar treball presencial sense possibilitat de flexibilitzar-lo, degudament certificat mitjançant declaració responsable.

ESPECIFICACIONS PER EDUCACIÓ INFANTIL

• Servei d’acollida en horari de 9:00 a 13:00 hores.
  • No es realitzaran classes lectives.
  • Comunicació prèvia a les tutores abans de divendres 29 de maig.
  • Presentar la declaració responsable (abans del primer dia de reobertura) al centre d’acord amb el model adjunt.
  • Vigilar diàriament l’estat de salut dels seus fills/es prenent-los la temperatura abans de sortir de casa per anar a l’escola.
  • Sols pot acompanyar un familiar a l’alumne fins la porta exterior d’educació infantil, respectant les distàncies de seguretat de 2 metres entre les diferents unitats familiars.

ESPECIFICACIONS PER EDUCACIÓ PRIMÀRIA

• Atenció personalitzada, en cas que fos necessari (sol o amb un familiar) a concretar amb una cita prèvia amb cada tutor/a.
  • Acompanyament amb l’alumnat de sisè en grups estables (màxim 13 alumnes per grup) un dia per setmana a concretar per la tutora.
  • Presentar la declaració responsable (abans del dia concertat) seguint el model específic.
  • Sols poden accedir al centre les famílies que tindran dia i hora concertada amb els tutors/es o equip directiu.

INFORMACIÓ A TENIR EN COMPTE

L’alumnat amb malalties de risc NO podrà assistir a l’escola.

Es consideren malalties de risc:

– Malalties respiratòries greus

– Malalties cardíaques greus

– Malalties que afecten el sistema immunitària

– Malalties neuromusculars o encefalopaties

– Diabetes mal controlada

Hem de ser molt prudents i seguir les normes que ens indiquen de forma acurada per poder garantir la prevenció en tot moment tant per l’alumnat com personal docent.

S’està elaborant un Pla d’obertura on s’especifiquen totes aquestes actuacions que serà presentat al Consell Escolar el proper divendres 29 de maig i es penjarà la web del centre.

MESURES DE PROTECCIÓ

• Distanciament físic de 2 metres entre infants. Han de disposar d’un espai de 4 m2.
  • Rentat de mans a l’arribada i sortida del centre, abans i després dels esmorzars (infantil), abans i després d’anar al WC i abans i després de les diferents activitats.
  • L’alumnat no podrà compartir material, joguines, etc.
  • No es poden utilitzar els elements de joc al pati.
  • Es recomana l’ús de mascaretes higièniques. Segons normativa que ens han facilitat diu el següent: “si no es pot assegurar en tot moment la distància de seguretat cal indicar la necessitat de portar mascareta higiènica”. Considerem que al treballar en alumnat d’aquestes edats resulta difícil mantenir en tot moment la distància de seguretat.