Lideratge per a l’Aprenentatge

Benvolgudes famílies,

Tot just fa un any iniciàvem la formació per equips directius d’EduCaixa amb 50 centres de l’estat espanyol anomenada Lideratge per a l’Aprenentatge. Formació d’alt nivell coordinada per l’Institute of Education de la London University i l’equip de l’Anna Jolonch, professora de la Universitat de Barcelona.

Aquesta formació adreçada a parelles d’equips directius d’escoles i instituts d’arreu de l’estat constava de diferents fases: una inicial amb una estada de tres dies al CosmoCaixa de Barcelona al juliol del 2021, una estada de tres dies a Sevilla al març 2022 i una estada de tres dies al CosmoCaixa de Barcelona aquests passats dies del 12 al 14 de juliol. Entremig, també hem rebut l’acompanyament d’un facilitador amb el Grup d’Aprenentatge format per l’Escola Torroja i Miret de Vila-seca, la ZER Mestral i la nostra escola.

Uns aprenentatges per enfortir un lideratge sistèmic que tingui en compte el sistema educatiu, les característiques del nostre entorn, el potencial de tot l’equip docent, la participació de les famílies als nostres centres i sobretot una visió de centre on l’alumnat estigui al centre dels aprenentatges.

Cada centre, amb l’ajuda dels diferents grups d’aprenentatge i dels facilitadors assignats hem redactat un pla d’acció per desenvolupar alguna estratègia que impliqui diferents fases del lideratge. En el nostre cas hem rebut l’assessorament de la Kate O’Shaughnessy, professora associada al Centre for Educational Leadership de la Universitat de Londres; Aitor Pagaldai, Director de Lauaxeta Ikastola i del nostre facilitador Xavier López, director de l’Escola Octavio Paz.

En el nostre cas, hem elaborat un pla d’acció per tal d’impulsar les pràctiques docents que tinguin en compte les característiques de cada alumne en la personalització dels aprenentatges, fomentant un lideratge distribuït, una capacitació docent amb un pla de formació que millori el funcionament de la nostra escola.

Una gran experiència que ens fa créixer com equip directiu i molt agraïts per la participació en el programa que ens ha permès conèixer bons professionals i millors persones.