Dia Mundial de l’Activitat Física

Benvolgudes famílies,

Aquest dijous 4 d’abril hem celebrat el Dia Mundial de l’Activitat Física amb dues activitats paral·leles amb l’objectiu de promoure l’activitat física (AF) i reduir el sedentarisme com a elements fonamentals de salut i benestar.

El lema d’enguany és “Mou-te, i viu feliç”.

El Dia Mundial de l’Activitat Física és una de les eines amb què cada any fem realitat el nostre compromís per promoure hàbits de vida activa per a tota la població, tot seguint les recomanacions de l’Organització Mundial de la Salut (OMS). El DMAF és una iniciativa conjunta entre la Secretaria General d’Esport i Activitat Física (SGEAF) i l’Agència de Salut Pública de Catalunya (ASPCAT).

Per una banda, l’alumnat de primer i segon han realitzat una ruta circular per la Bassa les Clotxes, Valletes i Monrodons de 6’2km on hem recol·lectat plantes que ens ajudaran a realitzar dues activitats aquests dies a l’aula. Una ruta on hem conegut el nom de diferents espècies de flora típiques de la garriga com són el timó, romer, ginesta, coscoll, mata, roella, foixarda, asfodel, entre altres.

Per altra, l’alumnat de tercer, quart, cinquè i sisè ha participat en una ruta urbana conjunta organitzada per l’Ajuntament de Flix, Llar del Jubilat, CAP de Flix, Institut de Flix i la nostra escola. Un recorregut de vora 5km passant pels Xofars, Illes i carrers del municipi per acabar amb una activitat de percussió corporal amb la base musical “Lo meu riu” de Joan Rovira a la Plaça de l’església.

Moltes gràcies a tothom per ajudar-nos a visibilitzar els hàbits saludables!!!