Beques material 2022-23

Benvolgudes famílies,

El Consell Comarcal de la Ribera d’Ebre obre el període de sol·licituds per l’ajut de llibres i material escolar per aquest curs 2022-23.

Les bases les trobareu en el següent enllaç: Clicar aquí

Es poden sol·licitar telemàticament  fins el dia 30 de setembre amb certificat electrònic clicant aquí

Com sempre l’escola us pot ajudar amb tot el procediment trucant al 977411045 per demanar hora i omplir tota la documentació. En aquest cas el termini acaba el dia 28 de setembre per tal de realitzar la revisió de les sol·licituds i portar-les al registre del Consell Comarcal.

Documentació imprescindible a presentar:

– La fotocòpia DNI/NIE del pare/mare, tutor/tutora de l’alumne i de cada membre de la unitat de convivència incloent els menors beneficiaris de l’ajut.

– Acreditant del nucli de convivència ja sigui el volant històric del domicili o el volant de convivència a data 31/12/21 de la unitat familiar. El sol·licitant informat es declararà, de forma responsable, ha haver obtingut el consentiment de totes les persones que consten empadronades en el domicili consignat en la sol·licitud.

– Factura o tiquet original de l’adquisició dels llibres escolars obligatoris, del curs escolar, amb la signatura o segell de l’establiment.

– Si el centre escolar o l’AFA/AMPA és qui s’ha fet càrrec de la despesa dels llibres escolars de determinats alumnes, cal que la direcció del centre presenti certificat acreditatiu de la despesa.

– Fotocòpia del primer full de la llibreta d’estalvis on consti el número de compte corrent, i en el cas d’avançament de l’ajut per l’AFA/AMPA o altra entitat, cal aportar, també la fotocòpia del NIF/CIF.

– En els casos que algun dels membres de la unitat familiar rebi qualsevol tipus d’ingrés corresponent a rendiments no contributius, caldrà aportar la següent documentació, en funció de la font o fonts d’ingressos:

. Original i fotocòpia de l’informe de vida laboral actualitzat, emès per la Seguretat Social.

. Les persones en situació d’atur: certificat actualitzat de l’Oficina de Treball de la Generalitat, en què consti si es percep la prestació d’atur i la seva quantia.

. Les persones que percebin la Renda Garantida de Ciutadania o Ingrés Mínim Vital: certificat acreditatiu actualitzat.

. Els pensionistes: certificat acreditatiu de la percepció d’una pensió i de la seva quantia actualitzada.

. Altres dades que donat el període de valoració no puguem obtindre per via oberta.

. En el cas de no disposar de NIF/NIE, cal aportar el certificat de naixement o còpia del llibre de família.

. L’infant en acolliment s’acreditarà mitjançant la resolució d’acolliment de la Direcció General d’Atenció a la Infància i l’Adolescència.

. Certificat de l’Agència de l’Habitatge de Catalunya en concepte de subvenció per a pagar el lloguer a arrendataris amb risc d’exclusió social per motius residencials.

. En el casos de separació o divorci, cal aportar el conveni o sentència de divorci. També s’accepta l’acta final de mediació del Departament de Justícia.

. Document acreditatiu de prestació econòmica d’urgència social, atorgat per l’administració pública per necessitats bàsiques.

. IDALU: codi identificador únic que s’assigna a cada alumne.

. Altres documents que el/la professional consideri oportuns per tal d’acreditar amb més fidelitat la seva situació personal i/o econòmica actual, així com tota aquella que no s’hagi pogut creuar telemàticament i ens calgui acreditar la renda familiar, els rendiments patrimonials i el volum de negoci.