Un Sant Jordi especial

El 23 d’abril és un dia per a passejar per la nostra ciutat per gaudir d’una de les diades més intenses, especials i belles de l’any. Enguany, afortunadament el podem celebrar a l’escola i hem preparat un dia ben especial.

Aquest any els alumnes de tercer i quart, durant el matí, hem pogut gaudir del Certamen Literari que cada any és tradició de celebrar. Mestres i alumnes han compartit moments de lectura que ens han transportat a històries creades per ells/es mateixos/es on s’han pogut sentir identificats/des. Aquest any ha estat el seu primer any de participació en aquest acte. Tant pels alumnes de tercer com pels de quart ho han viscut d’una manera molt emotiva.

Després, hem pujat a la classe on hem creat un racó més acollidor per poder compartir els nostres llibres preferits i fer-ne una lectura amb veu alta explicant allò que més ens ha captivat d’aquella història que hem triat per explicar-la als/les nostres companys/es. Així, hem pogut veure que hi ha molts tipus de llibres, que està bé saber el que els nostres companys els hi agrada llegir i apreciar els diferents tipus de formats que la literatura ens ofereix.

A la tarda, hem pogut seguir immersos en el món literari d’una manera diferent. Els i les mestres a  través d’una gimcana literària, on els diferents grups bombolla, han anat passant per les diferents proves han pogut gaudir de diferents activitats i jocs creatius (endevinar cançons, dites, poemes, paraules prohibides,…) on han après d’una manera divertida molts aspectes de la llengua.

I, és que en una diada com aquesta no només cal recordar que el drac, la princesa, el cavaller i la rosa són els protagonistes de la llegenda de Sant Jordi i  és que Sant Jordi és cultura, flors i amor.