Sabeu qui és la Pippi Calcesllargues?

Ja tornem a ser aquí i comencem el tercer trimestre plens d’energia; així que no podia faltar la lectura en el nostre dia a dia. Aquesta setmana hem començat el tercer i últim llibre de l’Atrapallibres: la Pippi Calcesllargues. La coneixeu?

La Pippi Calcesllargues o Pippi Langstrump és un personatge creat per l’escriptora sueca Astrid Lindgren. Però sabeu com va néixer? Doncs ara us ho expliquem!

Astrid Lindgren va començar la història de la Pippi l’hivern de 1941, quan la seva filla de set anys es trobava al llit malalta i li va demanar que li expliqués un conte. Lindgren es va inventar així una història molt fantasiosa, que posteriorment no només escoltaria la seva filla, sinó també els amics d’aquesta. Dos anys després, Lindgren es va fracturar una cama i va començar a escriure

el conte, el manuscrit amb el qual va obsequiar a la seva filla com a regal pel seu desè aniversari. Després va enviar aquest manuscrit a una editorial, la qual va rebutjar la seva proposta així que va decidir presentar-lo a un certamen literari (sí, sí, com els de la Flama) i va ser aquí on es va assolir l’èxit amb aquesta obra tan divertida.

Anys més tard, als anys setanta, van emetre aquesta sèrie a la televisió. N’estem segurs que molts de vosaltres haureu vist uns quants capítols… i és que qui no recorda a l’aventurera i divertida Pippi???

Doncs per si algú encara no l’ha vist aquí us deixem el primer capítol de la sèrie! Nosaltres continuarem llegint la seva història que ens té ben enganxats!