Darreres conferències 2A

Us passem el resum de les darreres conferències que hem fet a l’aula. Un cop més, una gran feina!! Per veure’n les fotografies cliqueu aquí.

La MARTINA ens ha parlat del CAU de Navàs on va els caps de setmana. Ens ha explicat com són els escoltes, quins agrupaments fan, quines activitats els agraden més… Tota ben vestida, ens ha ensenyat a fer el nus del mocador escolta i ha pogut portar un mocador gegant que han fet per celebrar els 50 anys del seu CAU. Fins i tot l’hem vista en una fotografia vestida d’angelet en el pessebre vivent del poble!

El POL ens ha portat de viatge al Marroc, on va estar fa poc de vacances. Ens ha parlat de berebers, hammams, madrassas, dirhams, cuscús, serps, camells, mones i burros. Ens ha ben sorprès  quan ha explicat que els àrabs escriuen al revés de nosaltres, de dreta a esquerra. Que difícil que ens semblava a tots!

El BERNAT  ens ha ensenyat què són els tsunamis, molt habituals al Japó. Ens ha explicat que es formen pel moviment de les plaques tectòniques i que poden arribar a causar molts danys a la població. Ens ha assenyalat quins són els països que més els pateixen, com els prevenen i què hem de fer en cas que ens trobem en aquesta situació d’emergència. A més, hem pogut veure un vídeo on hi havia un tsunami en plena acció.

La MARGOT ens ha parlat de les estrelles. Aquestes boles de gas brillen al cel perquè són extremadament calentes. Sempre hi són presents, encara que no les veiem i neixen dins de les nebuloses. També ens ha revelat un petit secret i és que les estrelles són de colors, encara que nosaltres no ho percebem des de la Terra, segons la seva temperatura  poden ser blaves, blanques, grogues, vermelles… Finalment ens ha ensenyat els noms de les constel·lacions més conegudes.

En JOAN és un gran aficionat als cotxes i ens ha ensenyat els models que més li agraden: El Porche, el descapotable, el mini… Ens ha explicat que són cotxes cars, que poden agafar grans velocitats però que alhora també consumeixen molt combustible. També ens ha presentat com serà el cotxe del futur, molt més ecològic i eficient que els que hi ha actualment.

En BIEL ens ha parlat d’un dels animals més habituals a les granges: Les  vaques. A més d’explicar-nos com són, com s’alimenten, el seu cicle vital i  veure’n fotos, també ens ha comentat la importància que tenen en la nostra alimentació i la utilitat que donem a les seves pells.

Amb l’ABRIL hem viatjat ben lluny, fins a l’Argentina. Com que coneix de molt a prop aquest país ens ha pogut explicar un munt de coses sobre la capital Buenos Aires i els seus entorns. A més d’ensenyar-nos els fantàstics paisatges que hi podem trobar, hem pogut aprendre coses noves sobre la seva cultura i veure’n fotografies. També ens ha explicat els deliciosos menjars que són típics d’allà i perquè tots ho poguéssim comprovar ens ha convidat a menjar Pionono, un pastís boníssim que ens ha convençut a tots!

El ROGER ens ha sorprès amb una manualitat xulíssima en el seu mural i ha sigut un bon guia turístic per anar per Lanzarote. Una illa volcànica preciosa plena de volcans, platges, guèisers, coves, cactus, camells i parcs naturals. Molts ens hem quedat amb ganes de veure un guèiser de ben a prop!

Amb la MIREIA hem agafat un vol cap a Itàlia. Aprofitant que ella hi havia anat de vacances aquest estiu, ens ha explicat com va ser la seva experiència d’anar amb autocaravana i visitar el país. Quines ciutats i pobles van veure, com són els italians, què mengen, quin idioma parlen, què són els “carabinieri”… Ens ha recomanat que si algun dia anem per allà, hem de passar pel parc de Pinocchio, on trobarem un vell amic dels contes.

La conferència de l’OT era sobre un dels felins més grans d’Europa, els linxs. Ha parlat del seu físic, dels llocs on viuen, de les seves habilitats en la caça d’animalons per menjar, de la necessitat de protegir-lo dels perills que viu… Ens ha explicat on els podem trobar i com són els diferents tipus de linxs i n’hem pogut veure fotografies. Gràcies a ell també hem descobert perquè un dels jocs que tenim a l’aula s’anomena El Lince i el significat de l’expressió “tenir vista de linx”.

Amb en MARC, que li agrada bussejar i indagar el fons del mar, hem fet una capbussada per descobrir-nos els peixos que tenim a la Costa Brava. Hem vist peixos i algues que viuen cap a les roques, prop de la platja o  al fons marí: sars, meduses, pops,…  Hem descobert nous peixos ben curiosos com el

Amb en JORDI hem agafat el cotxe i ens hem arribat a la ciutat de Madrid. Com que hi ha anat unes quantes vegades, coneix bé com és la capital. Ens ha explicat quins llocs podem visitar, els diferents museus que hi ha, les estacions de tren més conegudes, fins i tot ens ha dit com arribar-hi!