ACTE PEL CLIMA

Avui hem fet un acte en favor del clima. Ens hem ajuntat tots els alumnes de l’escola al pati. Després de llegir el manifest que us adjuntem hem fet  un minut de silenci tots junts.

MANIFEST:

Setembre de 2019. Cimera per la preservació del clima. Cal aturar els efectes de l’activitat humana que contaminen la Terra i afavoreixen el canvi climàtic.

Ara us ho explicaré. Parlaré en nom de la Terra.

“Els antics grecs em van dir  Gaia, que era el nom del Déu de la Terra.

Gaia és el conjunt de tots els animals que hi viuen. Els peixos, els insectes, els mamífers i els ocells que volen.
Gaia són totes les plantes, arbustos i arbres dels boscos i camps.
Gaia és el vent, els núvols, els llamps i els trons.
Gaia són els mars, les onades, els llacs i els rius. La pluja, la neu i la calamarsa.
Gaia és el foc que tinc a dins meu, que surt dels volcans i que escalfa les aigües de caldes.
Gaia són les plaques tectòniques que es mouen, provocant terratrèmols, i tsunamis.

Sóc  un planeta viu. Tinc 4.600 milions d’anys. Vaig estar-ne 3.600 milions preparant l’aire perquè els sers vius puguessin respirar. En fa uns 1000 milions que van aparèixer els primers animals. En fa uns 250 milions aparegueren els dinosaures i després de ser els reis de la Terra, els  dinosaures es van extingir fa tan sols 65 milions d’anys. I l’home només en fa 300.000 que està a la Terra. Sabeu ?  ens els últims 100 anys, l’espècie humana  m’ha contaminat  tant com mai ningú ho estava fent. Començo a escalfar-me !!
Començo a estar tipa  que em maltracteu, que m’embruteu, que esgoteu tots els meus recursos sense pensar en demà, i en el futur de tots i totes.

Nois i noies. Vosaltres i només vosaltres podreu canviar aquesta situació. Penseu que al ritme que aneu ara, si els governs d’alguns països no volen fer absolutament res per deixar de contaminar-me, l’espècie humana desapareixerà  de sobre meu perquè no m’ha sabut cuidar. I seria molt trist, que l’homo sapiens sapiens, que vol dir home savi, savi, acabés amb ell mateix …
No permeteu que això passi.
De veritat. Confio molt en vosaltres. “

M’agradaria que ara tots féssim uns instants de silenci.
Un silenci per pensar què podem fer com a persones per cuidar la Terra.
Un silenci per pensar com a societat què podem fer per revertir els efectes contaminants.
Un silenci per demanar a les administracions i a la classe política que facin els seus deures per reduir la contaminació.
Un silenci per què l’home i Gaia puguin viure en equilibri i harmonia.

Gràcies Mare Terra per donar-nos la vida.