Escola: què cal fer quan hi ha un positiu al grup?

Durant la setmana que avui acaba hem fet una consulta sobre com actuar quan es detecta un cas positiu al grup de convivència estable ja que al document de Gestió de casos de covid-19 als centres educatius curs 2021-2022 no quedava massa clar.

El text en qüestió diu…

“Un cop acabi la jornada lectiva, els alumnes del GCE i els altres possibles contactes estrets del cas positiu han d’anar directament als respectius domicilis per iniciar la quarantena quan estigui indicada o fins que s’hagin fet el TAR i aquest hagi estat negatiu”

La resposta a la consulta deixa clar que “aquest punt està en revisió per part de Salut per tal de modificar-lo, ja que com bé dius, és incongruent.”

La nova indicació que s’ha rebut és que “en els casos que no estigui indicada la quarantena, els alumnes poden continuar anant a escola i fer altres activitats”.

Pel que fa a les proves TAR, no són obligatòries però sí recomanables ja que es prescriuen quan el vostre fill o filla ha estat en contacte directe amb un cas positiu i, per tant, existeix la possibilitat que pugui ser portador i transmissor del virus a la resta de membres de la vostra família. La decisió sempre és de la família.

Adjuntem infografia de les quarantenes a educació infantil i primària, quan es produeix un positiu en l’àmbit escolar, on queda clar aquest punt.