Com treballem a Educació Infantil

Fomentem el desenvolupament de les capacitats a partir del joc, l’experimentació, el diàleg i l’aprenentatge cooperatiu. Els aprenentatges que ha de fer l’alumnat en aquesta etapa es treballen des de totes les àrees de manera globalitzada. 

  • Adaptació I3: tenim molta cura del procés d’adaptació dels més petits d’I3 i durant aquest procés fem entrada progressiva, amb participació de les famílies i amb una major assignació de personal a les aules. Actualment, les dues aules d’I3 reben el suport d’una Tècnica especialista d’educació infantil (TEEI).
  • Relació amb les famílies: volem fomentar la relació, la participació i la implicació de les famílies. Hem establert moments de participació i de presència de les famílies al centre al llarg del curs: presentació d’una Baula (projecte), participació en la celebració de la Castanyada, activitats participatives de cada nivell, etc. També fem entrades compartides de 9h a 9.15h, de manera que les famílies poden entrar a les aules i compartir uns minuts amb els infants. Organitzem diverses reunions amb les famílies: una al juny amb les futures famílies d’I3, una d’inici de curs per nivell i una explicativa de colònies per I4 i I5.

Activitats participatives de les famílies per nivell:   

I3- Protagonista de la setmana

I4- La carpeta viatgera

I5- Oficis i aficions

L’equip docent facilita el correu corporatiu de l’escola com a mitjà de comunicació amb les famílies.

  • Baules (projectes): es fa un projecte de lliure elecció (nom classe) i un altre per apropar-nos al món de l’art.
  • Tallers amb famílies: organitzem ambients d’aprenentatge per fomentar aspectes com: l’ús pedagògic de les noves tecnologies (càmera de fotos, pissarra digital interactiva, tauletes, BeeBots, etc.); l’experimentació (dissolucions, imants, etc); l’art (llum, pintura, volum, dansa, etc.); l’educació emocional (contes, dramatització, etc.), i l’educació mediambiental (l’hort i el reciclatge). Un dels ambients s’organitza en llengua anglesa. Es realitzen al segon trimestre amb una durada de 9 setmanes i hi col·laboren les famílies.
  • Rodes d’aprenentatge: es reserven espais en l’horari amb la presència de dos docents per organitzar microespais, rics en quantitat i varietat d’estímuls, ens permet afavorir la descoberta i l’experimentació dels infants, generar reptes per fer i desfer, mirar, tocar, explorar, experimentar, crear… i permeten la combinació d’activitats individuals i col·lectives. En aquests microespais es treballen propostes de l’àmbit matemàtic, lingüístic i artístic.
  • Consciència fonològica: es treballa la consciència fonològica des de I3 per iniciar el treball de la lectura i escriptura.
  • Espais de lliure circulació: els infants es troben propostes a l’aula cada matí i comencen compartint-les amb les famílies.
  • Anglès: introduïm la llengua anglesa a I3 fomentant un ús lúdic i funcional de la llengua (cançons, contes i jocs).
  • Música: l’alumnat rep una sessió setmanal de música.
  • Psicomotricitat: els infants gaudeixen de sessions de psicomotricitat a l’aula específica.
  • Estratègia digital: a la nostra escola ja fa anys que destaquem la importància de l’ús de les TAC i ja a infantil s’inicia el treball amb recursos digitals per afavorir la millora de la qualitat dels processos d’ensenyament i aprenentatge. Tot l’alumnat té un correu de l’escola i amb aquest correu pot accedir a la plataforma Classroom. L’escola fomenta un ús reflexiu dels dispositius electrònics.
  • Moments de calma: l’escola participa al programa 1,2,3,emoció! que promou la salut i el benestar dels infants mitjançant el desenvolupament de competències emocionals. S’organitzen moments per la tornada a la calma amb propostes de ioga, contes, respiració, massatges, etc.
  • Aprenentatge cooperatiu: es fan propostes de treball fent servir l’aprenentatge cooperatiu que fomenten els aprenentatges curriculars i les habilitats socials.
  • Aprenentatge i Servei (APS): l’alumnat d’infantil cultiva i té cura de l’espai de l’hort de l’escola. Ho fa amb el suport d’alumnes de la resta del centre que fan les tasques de manteniment.
  • Sortides: fem sortides i cada dos cursos I4 i I5 fem colònies de dues nits.
  • Participació en activitats del barri: participem activament en les activitats lúdiques i culturals del nostre barri.