Projectes de centre

Pati nou a la Farigola!

La nostra comunitat educativa va participar i guanyar els “Pressupostos participatius” de DECIDIM BARCELONA la primavera passada, 350.000€ per invertir en els nostres patis. Amb aquest pressupost i participant en el Programa Transformem els patis impulsat per l’Ajuntament de Barcelona, a través del Consell Educatiu Municipal de Barcelona (CEMB) i el Consorci d’Educació de Barcelona (CEB), amb la col·laboració de l’Institut Infància i Adolescència de Barcelona, l’Associació de Mestres Rosa Sensat, l’Àrea d’ecologia, urbanisme i mobilitat, el programa Escoles + Sostenibles i l’Institut Barcelona Esports. El grup motor amb representants dels sectors: docents, Xino-Xano, famílies i alumnat juntament amb els representants de les administracions i tècnics vam donar forma a un projecte que s’ha materialitzat durant aquest estiu. Ara tenim la sort de gaudir d’un pati ple d’oportunitats lúdiques i pedagògiques. Aquest espai també està obert al barri, participem en el programa patis Oberts també de l’Ajuntament de Barcelona. No pots deixar de visitar-ho!

1,2,3 emoció!

Programa de promoció de la salut i prevenció de conductes de risc mitjançant el desenvolupament de competències emocionals. Va adreçat a població infantil escolaritzada del segon cicle d’educació infantil (I3, I4 i I5). El programa es desenvolupa al llarg de tot el curs escolar, majoritàriament a l’aula pel mateix professorat dels centres educatius, tot i que també hi ha activitats per proposar a les famílies. Els Equips de Salut Comunitària de l’Agència de Salut Pública de Barcelona ens proporcionen assessorament continu per a la implementació del programa.

#aquiproubullying

Aquest programa posa a l’abast dels centres la formació, estratègies i recursos necessaris per elaborar un projecte de prevenció, detecció i intervenció davant l’assetjament amb la participació de tota la comunitat escolar, especialment de l’alumnat qui actuarà com observador i agent actiu i compromès en la lluita contra l’assetjament alhora que adquireix les actituds i els valors propis de la competència social i ciutadana.

Bon dia, somriu!

La bona salut bucodental permet el desenvolupament de necessitats bàsiques com respirar, parlar, menjar i socialitzar-se sense incomoditat o vergonya, formant part d’una visió integral de la salut general i el benestar. Per contra, la mala salut bucodental pot afectar qualsevol persona i a qualsevol edat, afectant la qualitat de vida, l’autoestima i la confiança de les persones.

Els nens i les nenes han d’adquirir rutines i hàbits d’higiene, com dutxar-se diàriament, rentar-se les dents i mantenir una bona higiene de mans, i han d’entendre que els hàbits d’higiene són fonamentals per mantenir una bona salut.

D’altra banda, l’obesitat és un problema de salut que afecta un gran nombre d’infants d’arreu del món.

L’escola és un àmbit estratègic per a promoure l’adopció de conductes saludables i reduir les desigualtats en salut. Programa avalat per l’Agència de Salut Pública de Barcelona

GEP (Generació Plurilingüe)

La finalitat d’aquest programa és millorar la competència en llengües estrangeres de l’alumnat, afavorint el seu creixement acadèmic i posterior inserció laboral, i capacitant-lo per interactuar amb el món en diverses llengües i de manera crítica.

Les accions del programa GEP s’orienten, d’una banda, a incrementar el temps d’exposició de l’alumnat a les llengües estrangeres curriculars i, d’una altra, a acompanyar els centres educatius en el procés de desplegament i consolidació d’un projecte lingüístic plurilingüe propi.

Escoles més sostenibles

El Programa Escoles + Sostenibles va néixer l’any  2001 en el marc del Compromís Ciutadà per la Sostenibilitat de Barcelona, amb la voluntat de proporcionar una oferta consistent i estimulant de suport als centres educatius de la ciutat per ajudar-los a situar la sostenibilitat al cor de la seva tasca.

Formem part d’aquesta xarxa, formada per 373 centres (dades del curs 2022-2023) i hem desenvolupat un ventall d’iniciatives de millora del mateix centre educatiu i de l’entorn.

Enguany ens hem apuntat a la Microxarxa Embolcalls+Sostenibles, Esmorzars+Saludables!

Aquesta xarxa de centres té un objectiu comú: avançar cap a uns esmorzars més sostenibles, tot reduint els embolcalls d’un sol ús i promovent la conscienciació, l’aprenentatge i la implicació de tota la comunitat educativa envers la cultura del residu zero, el consum conscient i la justícia ecosocial.

Xarxes per al canvi

Formem part de la Xarxa Sant Martí i a través de la reflexió profunda i compartida sobre les nostres pràctiques pedagògiques busquem la recerca actualitzada. La finalitat és avançar cap a un sistema educatiu equitatiu i de qualitat.