Escola trilingüe

Projecte lingüístic de centre

D’acord amb l’article 14 de la Llei d’educació, el projecte lingüístic forma part del projecte educatiu del centre.

Recull, de manera organitzada, tant els criteris adoptats per a l’ensenyament i l’aprenentatge de les llengües, com els criteris de comunicació del centre. Es tracta, per tant, d’un instrument que ajuda a desenvolupar de manera coherent i eficaç les activitats d’aprenentatge lingüístic i que posa l’accent en els acords de gestió educativa diària dels centres. És, doncs, una eina pedagògica i organitzativa flexible, que evoluciona a partir de les estratègies educatives fixades i de l’assoliment dels objectius marcats d’acord amb les especificitats pròpies de cada centre.

Per tant, el Projecte Lingüístic de Centre és un document que parteix d’una reflexió interna del centre, que recull les decisions preses a partir d’aquesta anàlisi en relació amb l’ensenyament i l’aprenentatge de les llengües i que té com a objectiu donar coherència a la manera d’adquirir-les. És un document de reflexió i de presa de decisions que incideix en tots els contextos comunicatius dels centres: aula, centre i entorn.

El vols consultar? Fes clic aquí… PROJECTE LINGÜÍSTIC DE CENTRE

El nostre principal objectiu és engrescar l’alumnat en l’ús de la llengua anglesa com a vehicle per aprendre continguts d’altres àrees, és a dir, afavorir el contacte amb la llengua anglesa en àrees no lingüístiques.

Programa GEP (Generació Plurilingüe)

Participem en el programa d’innovació pedagògica Generació Plurilingüe (GEP).

La finalitat d’aquest programa és millorar la competència en llengües estrangeres de l’alumnat, afavorint el seu creixement acadèmic i posterior inserció laboral, i capacitant-lo per interactuar amb el món en diverses llengües i de manera crítica.

Les accions del programa GEP s’orienten, d’una banda, a incrementar el temps d’exposició de l’alumnat a les llengües estrangeres curriculars i, d’una altra, a acompanyar els centres educatius en el procés de desplegament i consolidació d’un projecte lingüístic plurilingüe propi. Rebem formació quinzenal sobre aspectes referents a l’aplicació d’aquest projecte: Enfocament AICLE (Aprenentatge Integrat de Continguts en Llengua Estrangera), Classroom language, aprenentatge cooperatiu, dinàmiques d’aula, entre d’altres.

Prioritzem la llengua anglesa en el dia a dia de l’escola: tenim aula exclusiva d’anglès, convidem a l’aula a famílies de parla anglesa, fem expressió oral de llengua anglesa en grup reduït, i gaudim de personal extra i de suport per fer classes d’anglès i classes en anglès.

Aquest enfocament pensem que els serà de gran utilitat en el futur.