Carta de compromís educatiu

L’Escola La Farigola del Clot es compromet a:

1. Facilitar una formació que contribueixi al desenvolupament integral de l’alumne/a.
  2. Vetllar per fer efectius els drets i deures dels alumnes i les famílies en l’àmbit escolar.
  3. Respectar les conviccions religioses, morals i ideològiques de la família i l’alumne/a dins del marc del Projecte Educatiu del Centre i les nostres lleis catalanes i europees.
  4. Informar la família del Projecte Educatiu que defineix a l’escola laica, catalana, verda, inclusiva i oberta al mon canviant. Així com de les normes d’organització i funcionament del centre.
  5. Afavorir i impulsar la participació de les famílies en la vida escolar a través de l’AMPA, el Consell Escolar i altres activitats obertes del centre.
  6. Informar la família i l’alumne o alumna dels criteris que s’aplicaran per avaluar el rendi­ment acadèmic, fer-ne una valoració objectiva i, si escau, explicar a la família els resultats de les avaluacions.
  7. Aplicar el nostre Projecte Lingüístic de Centre: el català com a llengua vehicular i d’aprenentatge, introducció del castellà a 1r de Primària i l’anglès a Educació Infantil.
  8. Adoptar les mesures educatives alternatives o complementàries que siguin adients i els recursos permetin, per atendre les necessitats específiques de l’alumne o alumna i mantenir-ne informada la família.
  9. Mantenir comunicació regular amb la família, mitjançant com a mínim una entrevista anual, per informar de l’evolució acadèmica i personal de l’alumne o l’alumna. A més es farà una reunió general de cicle i/o nivell a principi de cada curs i es lliurarà sis informes acadèmics al llarg dels diferents cicles.
  10. Facilitar i gestionar la informació de l’escola a tota la Comunitat Educativa a través de webs, blogs, correus electrònics, etc.
  11. Comunicar a la família les absències no justificades de l’alumne o alumna al centre, i qualsevol altra circumstància que sigui rellevant per al seu desenvolupament acadèmic i personal. L’eina habitual de comunicació serà l’agenda dels alumnes.
  12. Atendre les peticions d’entrevista o de comunicació que formuli la família en un termini raonable facilitant en la mesura possible la conciliació de l’horari laboral de la família amb l’horari del centre.
  13. Facilitar informació a les famílies respecte a serveis públics externs i els ajuts (beques, serveis pedagògics i psicopedagògics, etc.) que poden col·laborar en la millora educativa de l’alumne.
  14. Revisar, si s’escau, conjuntament amb la família el compliment d’aquests compromisos i el contingut durant l’entrevista entre el tutor o la tutora família.

La família es compromet a:

1. Respectar el caràcter propi del centre i reconèixer l’autoritat de l’Equip Directiu i del professorat sense desacreditar mai ni a la institució escolar ni a l’equip docent davant els fills i filles.
  2. Compartir amb el centre l’educació del fill o filla i desenvolupar i afavorir les complicitats que són necessàries per aplicar el Projecte Educatiu del Centre.
  3. Instar el fill o filla, així com tots els membres de la família, a respectar les normes específiques de funcionament del centre, en particular, les que afecten la convivència escolar i el desenvolupament normal de les classes.
  4. Vetllar perquè el fill o filla compleixi el deure bàsic de l’estudi i d’assistència regular i puntual a les activitats i sortides acadèmiques, i també perquè faci les tasques encomanades a casa pel professorat.
  5. Garantir que el fill o filla disposi dels llibres i material necessari per a la tasca escolar, així com estar al corrent de la Quota Escolar que gestiona el material fungible socialitzat i les sortides pedagògiques.
  6. Ajudar el fill o filla a organitzar el temps d’estudi a casa i a preparar el material per a l’activitat escolar.
  7. Adreçar-se directament al centre per contrastar les discrepàncies, coincidències o suggeriments en relació amb l’aplicació del Projecte Educatiu. El procediment adient serà adreçar-se a la tutora o tutor en primer lloc i. si s’escau, aquest ho derivarà a la coordinació o l’Equip Directiu.
  8. Facilitar al centre les informacions del fill o filla que siguin rellevants per al procés d’aprenentatge i funcionament escolar (canvis de domicili, canvis de situacions familiars, malalties, tractaments…).
  9. Atendre i presentar-se a les peticions d’entrevista o de comunicació que formuli el centre (així com fer el seguiment de l’agenda escolar i/o signant les notes que corresponguin).
  10. Adoptar criteris i mesures que puguin afavorir el rendiment escolar del fill o filla.
  11. Respectar i col·laborar en el tarannà d’escola inclusiva que som.
  12. Afavorir que el fill o filla participi a l’escola i des de casa en el projecte d’escola verda i així com d’altres projectes escolars.
  13. Revisar, si escau, conjuntament amb el centre educatiu el compliment dels compromisos de la carta i el contingut durant l’entrevista anual amb el tutor/a – família o quan sigui convenient.
  14. Informar el fill o filla del contingut d’aquests compromisos.

I, perquè així consti, signem aquesta CARTA DE COMPROMÍS EDUCATIU.