6è: dinàmiques que ens apropen a la convivència positiva

L’alumnat de 6è d’educació primària continua gaudint del programa d’innovació pedagògica #aquiproubullying que s’està portant a terme al nostre centre. Aquest curs, l’alumnat de cicle superior continua formant-se en les seves funcions d’Agents X la Convivència, a través d’una metodologia innovadora, anomenada VRT: vivenciar, reflexionar i transferir.

En què consisteix aquesta metodologia?

Vivenciar: la primera fase de la metodologia consisteix a facilitar una experiència concreta a l’alumnat que pugui esdevenir una base sòlida per a un procés de construcció d’aprenentatges. Aquesta fase pretén partir d’un recurs per fer viure a la persona situacions i emocions determinades.

Parlem de vivència per referir-nos a situacions viscudes en les quals experimentem una emoció. És aquesta experiència emocional la que ens permet iniciar el treball del desenvolupament socioemocional.

Reflexionar: La segona fase parteix de la vivència experimentada per extreure conclusions. Es pretén crear un pont entre SENTIR i PENSAR. L’objectiu és crear un espai d’intercanvi que afavoreixi l’anàlisi del que ha passat i què ha sentit cadascú durant l’activitat.

Transferir: L’última fase de la metodologia pretén que l’aprenentatge traspassi els límits de l’aula i es pugui aplicar a diferents contextos de la persona. Traslladar la reflexió a l’esfera quotidiana i diària.

Concretament, aquesta setmana hem après moltes coses a través d’una dinàmica que consistia a comprendre els diferents rols que hi ha presents en situacions d’assetjament.

Hem recordat que, el nostre paper com a Agents X la Convivència implica una especial responsabilitat en aquest canvi de mirada: les creences.