Estratègia digital

Per elaborar la part estratègica de l’EDC seguim uns procediments en un ordre cronològic concret, tot començant per una diagnosi de l’estat actual del centre en un sentit ampli.

El següent esquema mostra el procediment que seguim per elaborar la part estratègica de l’EDC.

Les conclusions de la diagnosi ens portaran a la definició d’uns objectius a mitjà termini, l’assoliment dels quals caldrà dependrà de la planificació de tot un seguit d’activitats i del seu seguiment sistemàtic.

Per últim, el cicle finalitza amb una avaluació que tingui en compte el grau d’assoliment dels objectius i que, alhora, serveixi de punt de partida per a una futura revisió de l’estratègia digital.

Procés d’elaboració

Per elaborar l’estratègia digital de centre, la comissió corresponent s’ha reunit setmanalment i, a més a més, ha hagut de dedicar moltes hores no comptabilitzades en l’horari laboral per poder donar compliment al requeriment del Departament d’Educació. Un mandat d’una feina que implica una gran inversió d’hores, però sense la dotació horària corresponent.

Finalment, la comunitat educativa participarà mitjançant l’aprovació per part del Consell Escolar del document elaborat. Recordem que la normativa defineix al Consell Escolar com l’òrgan de participació de la comunitat educativa en el govern del centre.

Amb tot, durant el procés d’elaboració de l’estratègia digital del centre s’han fet entrevistes a docents, s’han consensuat documents amb el claustre com a part de les 40 hores de formació interna de centre que s’han realitzat. També s’han tingut converses relaxades i informals amb representants de les famílies i enquestes a l’alumnat.