Tal i com havíem anunciat a les reunions d’inici del present curs 2017-18 els mestres portàvem uns anys reflexionant i visitant altres escoles buscant noves maneres de presentar situacions de treball, també a l’educació Primària, que fossin coherents amb el nostre Projecte Educatiu global i recollissin d’alguna manera enfocaments d’aprenentatge que ja practiquem a Educació Infantil des de la creació de l’escola ara ja fa 10 anys, però adaptades a la realitat amb les exigències de la Primària i atenent la diversitat dels nostres alumnes.
A partir d’un buidat del currículum oficial dels cursos de la Comunitat de Mitjans, vam identificar quins aprenentatges curriculars de les àrees de llengua catalana (lectura/escriptura), llengua anglesa (llenguatge oral), matemàtiques ( mesura/geometria/raonament/càlcul ) eren susceptibles de ser treballats en grups heterogenis combinant alhora nens de 1r. 2n i 3r. de Primària, procurant augmentar el grau d’autonomia global del nen i les relacions d’aprenentatge entre infants de diferents edats on els uns poden ajudar i col.laborar amb els altres.
Per fer-ho hem hagut d’adequar l’Espai i el Temps escolar. Quan a l’Espai hem alliberat i dotat espais dins les aules grans de grup o petites de suport i dels passadissos. Quan al Temps hem aconseguit fer coincidir 11 mestres per poder fer 10 grups més reduïts en la franja de després del pati dels dilluns, dimarts, dimecres i divendres.
Els nostres espais de treball:
Clar i català | Fins l’infinit | Language Lab | Geometrix |
Menjamots |
Fem de detectius | Les mil i una | Espai d’art | El Mercat | El poder dels nombres |
En aquestes primeres setmanes de posada en marxa dels Espais hem pogut posar a prova les activitats dissenyades i en general hem de valorar-les com a molt adients i aquesta experiència ens servirà per poder fer els reajustament que calgui i implementar-les plenament durant el pròxim curs.