TROCAMBA 2023

El passat dijous 18 de maig, es va celebrar la 11ªTrocamba, on es van reunir els tutors i tutores ecològics de 3r de primària fins a la ESO, de totes les escoles i instituts de Sant Feliu.

Aquest any el tema treballat ha estat la renaturalització dels espais educatius i propers de les escoles i els refugis climàtics.🏕🌲🌳🌿🌷🌼🌺

La jornada va ser tot un èxit ja que els infants i adolescents van realitzar moltes activitats on van poder compartir amb les altres escoles, les accions realitzades al llarg d’aquest curs.

Primer van fer grups per colors barrejant nens i nenes de diferents escoles. Per tal de conèixe’ns una mica entre nosaltres, van realitzar jocs de coniexença. Després van fer una fira d’intercanvi a la plaça de la vila, on cada escola exposava fotos, maquetes, materials ambientals…i allà explicaven el projecte d’escola.

Aquest any, el nostre projecte és crear un nou refugi climàtic al pati de primària, un hort amb cara i ulls!! A la fira vam portar la maqueta que havien realitzat els alumnes del comitè ambiental amb molta il.lusió. Val a dir que va agradar molt a les altres escoles!

Finalment, van realitzar 3 tallers molt interessants i dinàmics:

Els de cicle mitjà van fer: construcció d’un hotel d’insectes per l’escola, un joc d’insectes, van fer llavors cobertes d’argila.

Els de cicle superior van realitzar tallers sobre la biodiversitat en el parcs: observar i conèixer els ocells i insectes que habiten al parc.

Al migdia vam dinar tots junts al parc del Llobregat i van tenir una estona d’esbarjo.

Cap a les 15h vam anar al Palau Falguera per fer el comiat de la trobada. Allà els alumnes, mestres i polítics vam exaltar la gran tasca que realitzen les escoles verdes de Sant Feliu, ja que entre tots i totes contribuïm a tenir un planeta més sostenible i, per tant un món millor.

Gràcies a tothom qui va poder participar en aquesta trobada i sobretot volem agrair als tutors i tutores ecològics la seva implicació al llarg de tot el curs!!😊👌💚🌿🌎

Petites accions, grans solucions!👍