Redescobrim les matemàtiques

Des de l’escola apostem per un aprenentatge competencial de les matemàtiques a partir del diàleg i la manipulació que fomenta la reflexió i la creativitat.

El projecte d’Innovamat se centra a donar valor als processos matemàtics sense centrar-se únicament en els continguts.  Així, transformem l’aula i les relacions que es donen en ella per emocionar, estimular i motivar l’alumnat en l’aprenentatge matemàtic.

La base teòrica del projecte:

Les sessions es configuren en tres blocs ben diferenciats:

Laboratori de nombres: Es treballa la numeració i el càlcul.

Els conceptes s’hi presenten de manera cíclica, tant al llarg de tot el curs com dins de cada trimestre, amb un increment progressiu de la dificultat. L’aula canvia radicalment de forma: la mestra passa a ser un/a guia de l’aprenentatge en lloc de transmetre tots els coneixements. És l’alumnat qui, mitjançant les activitats de conversa matemàtica i l’ús de materials manipulatius o miniaplicacions digitals, aprèn els conceptes per ell/a mateix/a.

– Aventures i reptes matemàtics: cobreix la resta de blocs (relacions i canvi, espai i forma, mesura i estadística i atzar) sense perdre de vista numeració i càlcul.

Els conceptes s’hi presenten en forma de reptes guiats i contextualitzats dins d’històries de fantasia. Cada curs escolar, l’alumnat és protagonista d’històries diferents plenes de reptes, presentades amb vídeos d’una sèrie d’animació. A cada sessió es presenta un problema i, amb l’ajuda d’activitats introductòries guiades pel mestre/a, es treballa amb profunditat la seva resolució.

Plataforma: permet la pràctica individual a l’aula d’activitats de tots els blocs de continguts. La seva aparició es regula en funció de les necessitats individuals. Les activitats ofereixen ajudes i explicacions adaptades al nivell de cada infant.

L’estructura de les sessions i els materials utilitzats ens permeten continuar respectant els diferents ritmes d’aprenentatge dels nens i les nenes. A més, les mestres comptem amb l’assessorament de l’equip didàctic d’Innovamat que ens ajuden a resoldre dubtes.