Comunitat de Dracs

La comunitat dels Dracs del Parc Güell està formada pels alumnes de I3, I4 i I5.

En el nostre projecte Educatiu el paper de les nostres famílies és cabdal. Ja fa un parell de cursos que hem incorporat les entrades relaxades perquè pensem que és molt important com comencem el dia. 

Al matí, famílies i infants arriben a l’escola plegades i donem el temps necessari per al comiat, per viure els primers moments de cada dia amb tranquil·litat. En arribar, els i les alumnes disposen d’unes propostes (microespais) on poden anar de forma lliure i d’aquesta manera, les mestres, podem acollir d’una manera més personalitzada els infants i les seves famílies, per establir vincles més estrets i crear un clima tranquil i col·laborador.

Setmanalment, l’escola convida les famílies a acompanyar i participar en la vida de l’escola dels seus fills en els  “Ambients d’aprenentatge”. 

Sempre és un plaer tenir a les famílies al nostre costat.

Com treballem a l’Ed. Infantil?

Els alumnes arriben a l’escola i es troben espais amb propostes i materials diversos i suggeridors que busquen nous reptes (microespais). Hi ha diverses propostes a les tres aules d’Infantil, això vol dir que els alumnes es poden moure lliurement i decidir amb quines propostes comencen el dia, guiant-se pels seus propis interessos.

A través de l’observació, la manipulació, l’experimentació i el joc, desenvolupen les habilitats, les capacitats i les competències pròpies de l’edat.  Les mestres que acompanyem els infants observem les descobertes que fan, partim de les seves preguntes i escoltem les seves hipòtesis, donem temps, formulem noves preguntes i propostes per ajudar-los a avançar en el seu procés d’aprenentatge. 

Una altra franja del nostre horari són els racons d’aprenentatge dins el grup-classe. Aquesta metodologia manipulativa i motivadora ens permet treballar en petits grups que simultàniament fan activitats de motricitat fina, logicomatemàtica i lectoescriptura que els docents han preparat de manera curosa i tenint presents els diferents ritmes d’aprenentatge. En aquests moments, A l’aula, hi ha dues mestres que observen, atenen i acompanyen les necessitats dels alumnes.

Plantegem l’aprenentatge de lectura i l’escriptura de forma significativa i funcional. Partint de com
sonen les lletres i la seva relació amb el codi oral.  Donem especial importància al domini de la llengua oral com a base de la lectoescriptura, per això estimulem el llenguatge a partir de contes, jocs d’expressió oral, temps de rotllana, teatralitzacions…

Un cop a la setmana anem a l’aula de joc simbòlic. Aquí tenim el racó de la botiga, el racó de disfresses, el racó dels metges… i altres propostes on els infants poden representar la vida real, explorant i reproduint el món dels adults, tot imaginant somnis i desitjos.

A banda, dissenyem situacions d’aprenentatge relacionades amb la festa Major, el Carnaval i altres temes tenint en compte els interessos dels infants. També investiguem sobre el nom de la nostra classe, que està relacionat amb l’eix temàtic triat pels infants. La pissarra digital de la nostra classe ens obre les portes al món que ens envolta.

Incorporem el projecte d’Innovamat per enriquir les nostres propostes matemàtiques. Pots conèixer més sobre aquest projecte AQUí.

Els contes també són una eina molt útil per treballar amb els infants, a més de compartir amb ell una estona agradable, afavorim l’aprenentatge i l’adquisició d’habilitats bàsiques per a un bon desenvolupament.

A partir del conte els nens/es poden verbalitzar allò que és tan difícil d’expressar, les nostres emocions i els nostres sentiments. Així doncs, treballem l’educació emocional a través de contes com ara El monstre de colors, Tinc un vulcà…

 

Com fem la psicomotricitat?

Els alumnes de I3, I4 i I5 duen a terme una psicomotricitat vivenciada segons la Pràctica Psicomotriu Aucouturier i que té com a objectiu promoure l’expressió de totes les possibilitats motrius, emocionals, cognitives i relacionals dels alumnes. L’adult acompanya aquest procés, que es desenvolupa de forma natural, i només quan hi ha dificultats intervé per a fer les propostes més estructurades i tancades.

Les sessions segueixen una estructura comuna, primer acollim i compartim que hem preparat per a la sessió i comença l’oportunitat d’expressar-se motriument.  A mesura que disminueix l’excés motriu, l’infant comença iniciant-se al joc simbòlic. 

A continuació, passem del plaer de l’acció al plaer de pensar. Passem del moviment a la calma, on l’infant és capaç de parar el seu cos i posar en marxa l’activitat de representar a partir d’un dibuix, plastilina, una construcció, etc. el que s’ha viscut dins la sala. Acabem la sessió preparant a l’infant a sortir de la sala, ens acomiadem.

Podeu veure una mostra de l’activitat:

 

I l’anglès?

L’aprenentatge de la llengua anglesa es fa de forma exclusivament oral posant especial èmfasi en la comprensió dels infants. La dinàmica és molt activa i participativa. Per això fem servir contes, jocs, cançons i la pissarra digital. A més, cada classe té la seva mascota que col·labora en l’aprenentatge de la llengua i unes motxilles viatgeres amb contingut en anglès per treballar a casa anomenades “English Bags”.