Sortida al museu Etnològic

Durant segon trimestre els alumnes de la comunitat de tortugues han anat a visitar el museu etnològic i d’aquesta manera van relacionar i complementar aquesta visita amb la temàtica anual de l’escola: Fem la volta al món.

El museu etnològic està situat a la ciutat de Barcelona, en el qual els alumnes van poder conèixer diferents aspectes de la cultura i tradicions de quatre continents: Àfrica, Àsia, Amèrica i Oceania. El continent Europa més proper a nosaltres es troba ubicat a un altre museu.

Per exemple un dels aspectes que els hi va cridar molt l’atenció va ser que a Oceania, els nois quan arriben a tenir 15 anys fan un ritual que consisteix en fer-se petits talls a la seva pell, per imitar la pell del cocodril que per ells és molt sagrat. D’aquesta manera passen a ser adults.

De cada continent també van veure diferents objectes típics entre ells el Buda, diferents màscares….

Un cop acabada la visita, van anar a una sala a fer un taller artístic que consistia en fer una màscara feta lliurement per cada alumne, inspirant-se en les que prèviament havien vist.

Quan vam sortir del museu vam anar a dinar i a jugar al parc de la Ciutadella que està a prop del museu.