Santfeliuencs pel món (5è)

Per tal de fer la gravació del programa de “Santfeliuencs pel món” l’alumnat de 5è hem estat pensant que podríem fer per tal d’engegar el programa.

En primer lloc, vam decidir fer un programa de viatges i recordant formats semblants ens va cridar l’atenció fer-ne un on anéssim recorrent diferents països. Entre tots vam fer una votació per escollir quins països ens semblaven més interessants.

Una vegada havíem votat quins països volíem treballar vam organitzar 6 grups d’alumnes:

1. viatgers
  2. treballadors de l’aeroport, agència de viatges i presentador del programa
  3. guies de França
  4. guies de Bulgària
  5. guies de Japó
  6. guies d’Estats Units

Després vam anar preparant els diàlegs i les respostes i ens adonàvem que ens interessava que els viatgers fessin preguntes obertes perquè els guies poguessin respondre donant molta informació. El segon grup va treballar tota l’estona de forma conjunta per preparar els diàlegs i les respostes.

A mesura que anàvem avançant tots ens engrescàvem al veure que estàvem treballant en equip i que el resultat final dependria de l’actitud i l’esforç de tothom. Als protagonistes de l’obra  anaven pensant quins materials, roba, aliments o decoració podríem utilitzar per les escenes dels països, de l’agència de viatges i l’aeroport.

Més tard, vam poder fer una lectura de tots els diàlegs i vam compartir les nostres inquietuds, coses que funcionaven bé, diàlegs a millorar, fluïdesa de les conversacions, ampliació de la informació dels guies, canviar preguntes tancades per obertes…

A continuació vam fer propostes d’un títol que dones sentit al programa i vam votar el “Santfeliuencs pel món”. Perquè el programa no quedes desubicat vam simular que el programa tractava d’uns santfeliuencs que van guanyar un premi en un programa de la televisió estatal i que un presentador acompanyaria aquests joves afortunats en la preparació i el viatge arreu del món, amb els diners guanyats en el concurs.

Vam fer unes quantes gravacions de prova per mirar si tothom sabia bé el diàleg i hi havia bona coordinació entre els participants. A la vegada que els vam demanar que portessin el material per la gravació final amb certa antelació: menjars, roba i complements, coberts i decoració.

Finalment, vam fer la gravació amb el croma (és una tela verda que amb un programa d’edició de vídeo podem afegir un fons de paisatge del lloc on estem). Durant la gravació vam sortir per grups a representar les escenes i ens vam equivocar algunes vegades i vam haver de repetir les gravacions. Quan vam perdre la vergonya i ens sabíem bé els diàlegs vam fer el vídeo amb molta il·lusió.

Aquí teniu una mostra del vídeo, esperem que us agradi molt i el disfruteu!

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *