PROJECTE INNOVAMAT: ENS AGRADEN LES MATEMÀTIQUES!

Les matemàtiques estan presents de moltes maneres en el nostre dia a dia. Més enllà de l’aprenentatge de les operacions bàsiques i dels problemes tradicionals per fomentar la pràctica, en la nostra vida quotidiana ens enfrontem a situacions competencials que requereixen coneixements matemàtics. Partint d’aquesta idea, els alumnes s’han de formar en molts i diferents àmbits de les matemàtiques.

Enguany, els alumnes de l’escola Arquitecte Gaudí ens hem endinsat en un nou projecte matemàtic,que treballa les matemàtiques d’una manera manipulativa i motivadora pels infants. Aquesta metodologia de treball inclou l’aprenentatge tant important de la numeració i el càlcul com també aspectes de geometria, estadística, resolució de problemes i reptes competencials contextualitzats, amb materials diversos. A més a més, fomenta la pràctica dels conceptes a través d’entorns digitals. Tot això suposa una vessant més atractiva i propera als infants, partint de situacions visuals i manipulatives per arribar a l’abstracció i afavoreix la seva competència digital també.

Els alumnes de 4t estan molt engrescats. Descobreixen noves maneres col·laboratives de treballar, fan hipòtesis i les comproven, i superen reptes. Poc a poc, van construint nous coneixements, sempre amb una actitud positiva i receptiva cap a l’aprenentatge de les matemàtiques.

A continuació, podeu observar com experimenten i practiquen de valent!