Cliqueu damunt la imatge i podreu gaudir d’un viatge per la nostra escola.
<div style=”width: 100%;”><div style=”position: relative; padding-bottom: 135.40%; padding-top: 0; height: 0;”><iframe frameborder=”0″ width=”404″ height=”547″ style=”position: absolute; top: 0; left: 0; width: 100%; height: 100%;” src=”https://view.genial.ly/5e7205e7e4f9300f6cde7758″ type=”text/html” allowscriptaccess=”always” allowfullscreen=”true” scrolling=”yes” allownetworking=”all”></iframe> </div> </div>

Nova Sessió de Ràdio Escolar

Aquest curs l’alumnat de 5è ha reprès les sessions de ràdio amb el Víctor, tutor de 5è. Han parlat de les seves aficions, fent una feina prèvia preparant un guió treballat a les sessions d’ Expressió Escrita. Podeu escoltar l’emissió clicant en l’espai dedicat a la Ràdio Amat i Targa.

 

 

Ocells del nostre bosc

Quantes coses hem après dels ocells que viuen al nostre bosc! 

Hem descobert, a dalt dels arbres, unes cases de fusta que es diuen caixes niu. Dins d’aquestes caixes hi poden fer els seus nius amb fulles, molsa i pèls d’animals.  

Hem fet reclams per poder veure ocells com la mallerenga, el pardal i la merla. 

No hem tingut massa sort de poder veure’ls. Segurament, pel soroll que hi havia al nostre voltant. 

Caldrà que anem més dies al nostre bosc i escoltar amb silenci com canten. 

Caminem cap al bosc

Els nens i nenes de 4t estem treballant a la classe les unitats del temps a l’àrea de matemàtiques.

 Hem après a calcular hores, minuts i segons. 

Entre tots i totes hem pensat  i ,seguidament,  hem proposat a les nostres tutores, que podríem anar cap al bosc i,amb treball coperatiu, calcular  quan triguem a recórrer certes distàncies. 

Ens agrada molt treballar en petit grup i compartir i debatre diferents respostes i conclusions. 

Hem passat una tarda superdivertida. 

Logotip Guanyador del Concurs Erasmus+

Tots els alumnes i els docents hem participat en la votació del logotip Erasmus+ del nostre centre. I per majoria hem triat el nostre representant. Moltes felicitats a la guanyadora! Ara cal esperar a veure si sortim escollit com a Logotip del Projecte Erasmus+ a nivell de Catalunya. Seguirem informant…

El Projecte està cofinançat pel programa Erasmus+ de la Unió Europea. El contingut d’aquest article és responsabilitat exclusiva de l’Escola Germans Amat i Targa i ni la Comissió Europea, ni el Servei Espanyol per a la Internacionalització de l’Educació (SEPIE) són responsables de l’ús que es pugui fer de la informació aquí difosa.

 

Inauguració de la primera Smart Classroom de l’Escola

Fa deu dies vam inaugurar la primera Smart Classroom de la nostra escola. Els nostres alumnes ja han pogut gaudir de la nova aula i els ha agradat moltíssim totes les possibilitats que ofereix per treballar cooperativament i aprendre en un altre context diferent de l’aula.

Ara ja podem començar a planificar la segona Smart Classroom… Aquesta estarà situada a l’actual laboratori!

Què Són les “provocacions”?

L’altra dia les companyes de Cicle Inicial ens preguntaven a les mestres d’Educació Infantil què era això de les provocacions? 

Entre totes hem pensat que aquest dubte també pot sorgir de les famílies que formen la nostra comunitat educativa, per això us volem fer una petita pinzellada per aquest món.

Cal remuntar-nos que les provocacions es fonamenten en la metodologia Reggio Emilia i Montessori. 

Una provocació són propostes pensades i presentades per el/la mestre/a amb l’objectiu d’incitar, estimular, desafiar i/o provocar a l’exploració, al descobriment i/o a l’acció als infants.

Què ha de tenir una provocació?

El resum és que tot s’hi val, però cal destacar que els materials principals són aquells reciclats i naturals. S’ha de presentar d’una manera senzilla i atractiva que desperti l’interès del nen/a i és important que estigui relacionat amb allò que s’està fent a l’aula: estacions del temps, projecte… 

Poden ser fotografies o imatges, llibres d’un mateix tema, objectes de la naturalesa, una pregunta escrita en una targeta, objectes relacionats amb un tema…

Què millor que l’entorn del nostre bosc per proveir-nos d’aquests materials! 

Les provocacions són obertes a la imaginació de l’infant que la crea, així com les seves necessitats sensorials, motores i cognitives que necessita l’infant en aquell moment. 

 

VISITA A L’AJUNTAMENT DE VILADECANS 

El dia 2 de febrer hem anat a  visitar     l’ajuntament del nostre poble. 

El nostre ajuntament és modernista i es diu Can Modolell. Fa molts i molts anys, era una casa on vivia una senyora que es deia Magdalena. 

Els nens i nenes de 4t hem estat al despatx del senyor alcalde, el Carles Ruíz, i l’hem fet unes preguntes molt interessants de temes relacionats amb millores que cal fer al nostre poble. 

 

FEM EL LOGOTIP PEL NOSTRE CONCURS EUROPEU 

La setmana pasada vam començar a pensar en el disseny del  logotip ERASMUS+ per participar al concurs de tota Catalunya a través del #CETE+ del Departament d’Educació per trobar un logotip per aquest projecte europeu. 

Els nens i nenes de 4t  estem il·lusionats perquè, per primera vegada, participem en un concurs a nivell europeu. 

Carai ens sentim nois i noies ja ben grans! 

Hem de seguir unes instruccions a l’hora de fer el logotip i això fa que la nostra imaginació hagi de començar a treballar. 

A veure, que tal ens va…

 

 

 

 

 

 

El Projecte està cofinançat pel programa Erasmus+ de la Unió Europea. El contingut d’aquest article és responsabilitat exclusiva de l’Escola Germans Amat i Targa i ni la Comissió Europea, ni el Servei Espanyol per a la Internacionalització de l’Educació (SEPIE) són responsables de l’ús que es pugui fer de la informació aquí difosa.

PROJECTE ERASMUS+

A finals del curs passat el Departament d’Educació ens va seleccionar com a centre referent quant a l’aprofitament de l’entorn escolar degut al nostre projecte d’innovació del Bosc de l’Amat. És per això que formem part del #CETE+ i  del Microconsorci #MCTATEE (del qual en formem part només 6 centres de tota Catalunya) a través del qual participem en el projecte Erasmus+.

L’Erasmus+ fa possible que uns representants del claustre puguin anar a altres escoles europees, que també són referents en quant a l’aprofitament de l’entorn escolar, a aprendre i observar metodologies i estratègies d’aprenentatge que ens poden permetre continuar amb la innovació metodològica que ja hem començat a la nostra escola gràcies al  Projecte del Bosc de l’Amat, la Xarxa de Competències Bàsiques i al Projecte de l’Ed emocional.

Una de les activitats que farem amb els nostres alumnes de 4t, 5è i 6è serà la participació al concurs per tal de crear el logotip de l’Erasmus+. De cada classe triarem 2 finalistes, els quals els exposarem a l’escola (i els podreu veure a la nostra pàgina web) per tal que tots els nostres alumnes els puguin veure i puguin votar el seu preferit. D’aquestes votacions en sortirà un logotip guanyador d’escola (que també publicarem a la nostra pàgina web) que enviarem al Microconsorci per participar en el concurs a nivell de Catalunya i triar un Logotip pel projecte.

 

El Projecte està cofinançat pel programa Erasmus+ de la Unió Europea. El contingut d’aquest article és responsabilitat exclusiva de l’Escola Germans Amat i Targa i ni la Comissió Europea, ni el Servei Espanyol per a la Internacionalització de l’Educació (SEPIE) són responsables de l’ús que es pugui fer de la informació aquí difosa.

 

NOVETAT! REFLEXIONS PER LA TRANSFORMACIÓ EDUCATIVA

Aquest curs 2021-22, la nostra escola torna  a formar part del “Programa per a l’acceleració educativa/ Eines per al canvi” (#PAcTE/ExC) dins el Laboratori de Transformació Educativa (XTTE).

 

Partim de la base que és necessari innovar, però perquè hi ha un propòsit clar cap el nostre alumnat i una intenció clara en el nou currículum que s’està preparant. En aquesta Transformació és clau la reflexió pedagògica dels mestres i la transparència de l’escola deixant participar més les famílies.

 

El passat 21 de setembre a la Jornada de Benvinguda Curs 2021 – 2022 del Laboratori de Transformació Educativa ens van proposar una reflexió pedagògica sobre 4 preguntes. Els cicles s’han organitzat per respondre i l’hem posat en comú a claustre.

 

Com podem millorar el lideratge pedagògic al centre?

  • Fent formació amb implicació de tot el Claustre.
  • Amb un lideratge distribuït, repartint tasques en funció de les fortaleses de cadascú.
  • Trobant moments de reflexió, de posades en comú,i poder transmetre la informació dels uns als altres i compartint experiències
  • Fent partícips als mestres que arriben nous al claustre, posant-los en antecedents i escoltant les seves aportacions

Com estem col.laborant i aprenent junts en una nova cultura docent?

  • Participant en les reunions pedagògiques, en els grups impulsors, en els cicles pedagògics, en els intercicles, en la formació de centre i els intercanvis en els claustres pedagògics.
  • Compartint les experiències a través del Google Sites.
  • Mantenint una actitud oberta cap a les noves idees i canvis metodològics, tot i que a vegades pot provocar incertesa.
  • Fent modelatge entre iguals.

Com fem de l’escola una organització que aprèn i una unitat de recerca?

  • Partint de la reflexió d’allò que necessitem millorar i de la nostra experiència anem buscant altres maneres de fer.
  • Obrint la mirada a altres escoles que innoven, obsevant com treballen.
  • Amb la implicació de tothom.
  • Posant en marxa els acords als quals arribem, accionant l’escola cap endavant.
  • A través de les Formacions i els Grups Impulsors
  • Intentant que el claustre estigui cohesionat i obert cap a aquesta transformació: espais de diàleg, compartir, discussió, reflexió…
  • Adaptant-nos a les necessitats dels alumnes i la societat, partint de les necessitats i dels interessos  dels alumnes

Què hem de fer que no fem i què hem de deixar de fer?

Què hem de fer

  • Es fa necessari a tots els Cicles,anar canviant la mirada vers la metodologia globalitzadora.
  • Cal anar canviant també a les famílies, a través de xerrades, de reunions, de compartir experiències…
  • No perdre de vista les accions i les necessitats del dia a dia.
  • Donar responsabilitats a persones que sembla que es mantinguin al marge.
  • Tenir més espais, moments per aclarir tots els dubtes o neguits que se’ns presenten i poder reflexionar, agafar idees de diferents cicles , compartir, enriquir-nos…
  • Escoltar-nos i tenir temps per escoltar-nos

Què hem de deixar de fer

  • Hem de deixar de prioritzar les repeticions de conceptes per arribar als objectius.
  • Assumir les responsabilitats o iniciatives sempre les mateixes persones.
  • Participar en més Projectes del que podem assolir, i centrar-nos en els que podem gaudir treballant.

FEM DE METEREÒLEGS

FEM DE METEREÒLEGS
A les classes de 3rABC ens ha arribat una capsa amb un objecte que no coneixem. 
Tot i totes estem contents, com sempre que ens arriba algun regalet. 
Amb molt interès , obrim la capsa i descobrim que hi ha un aparell que no hem… Llegeix més»

Sortida al PIT 3r

EDUCACIÓ VIAL  A 3r ABC
Ens ha agradat molt l’activitat d’Educació Vial. 
El Policia Alberto ens ha explicat les normes de trànsit i tots i totes les hem après molt bé. Ara ja les podrem aplicar quan circulem pels carrers, de moment com a vianants i quan… Llegeix més»

Diada de Sant Jordi

SANT  JORDI  AL  BOSC
El divendres 23 d’abril, aprofitant la diada de Sant Jordi,  vam anar al bosc a llegir. Cadascú llegia el llibre que havia portat de casa dies abans. Van poder llegir una bona estona i en acabar vam esmorzar i jugar una estoneta.
 En… Llegeix més»

Basses de Can Dimoni

VILADECANS, EL MEU POBLE 

 Camps de conreu. Basses de Can Dimoni.

El divendres 26 de març del 2021, els nens i nenes de 3rABC hem pogut gaudir d’una bona passejada pels camps de conreu del nostre poble, Viladecans. 

Fa dies  que treballavem, al Classroom, activitats sobre l’agricultura de Viladecans. Quines verdures i hortalisses acostumen a plantar els pagesos i les pageses als camps que es troben a la zona agrària del nostre municipi. 

Així que les nostres mestres i tots i totes vam decidir agafar camí cap a les basses de Can Dimoni i observar els camps de conreu. 

Ha sigut una experiència molt interessant i hem passat un dia molt agradable.

 

 

EL BOSC DE L’AMAT, PROJECTE D’INNOVACIÓ

Viladecans Televisió va venir el dia 29 de gener a gravar una de es nostres sortides al bosc amb els alumnes d’I3. Van poder comprovar com és d’enriquidor i competencial poder estar a la natura amb els nosres alumnes/as.

Aquí teniu el video que van fer de l’experiència!