PRIMERES ACTIVITATS A P3

Ja fa uns dies que els nens i nenes de P3 vam començar l’escola. Ha estat un procés d’adaptació amb molts moments especials i plens d’emocions.
Durant les primeres setmanes a l’escola intentem que aquesta adaptació sigui el més agradable i senzilla possible, per això ajudem als infants a que acceptin el nou espai i siguin capaços de moure’s lliurement per ell. A l’aula, poden trobar diferents jocs i materials d’aprenentatge. De manera espontània, els nens i les nenes van formant grups i juguen amb els diferents materials. Així aprenen a relacionar-se de manera natural amb els companys i companyes, gaudeixen dels jocs i comencen a familiaritzar-se amb els materials amb els quals aniran treballant i aprenent al llarg del curs.
Ara ja estem adaptats a l’escola i a la classe, i per això ja hem començat a fer moltes coses i ha descobrir tot un món d’activitats fascinants.
En aquesta etapa, el joc es sinònim de creixement. L’activitat lúdica forma part de la cultura pròpia dels infants, té un fort caràcter motivador i ofereix possibilitats d’establir relacions significatives. És fonamental pel seu creixement físic, afectiu, intel•lectual i social. Cal, per tant, proporcionar als infants una oferta variada i planificada d’oportunitats, materials adaptats als diferents moments maduratius i espais de joc.