La nostra història

L’escola es va construir com a conseqüència del creixement de població a Sant Quirze cap a finals dels anys 70 substituint l’escola que hi havia anteriorment. Es va inaugurar el curs 1977-1978 i se li va posar el nom Purificació Salas i Xandri en record d’una mestra que havia tingut Sant Quirze a principis de segle.

L’escola Purificació Salas va ser la primera escola del municipi, tot i que inicialment estava ubicada a l’edifici on actualment podem trobar l’escola El Turonet. En créixer va haver de desdoblar-se en dues escoles i això va fer que el Purificació Salas passés a ocupar l’actual edifici.

La mestra Purificació Salas Xandri amb les alumnes de l’any 1934 (Foto: Arxiu GIHSQ)

Foto de Purificació Salas (donació de la família)                       Placa conmemorativa de Purificació Salas (donació de la família)

Per poder consultar una breu biografia de Purificació Salas podeu clicar al seguent enllaç:

Image by FlamingText.com