Comissió mobilitat

L’AMPA ha impulsat la creació de la Comissió de Mobilitat.

Aquesta Comissió vol millorar la mobilitat d’alumnes, famílies i treballadores de l’escola amb l’objectiu de reduir l’impacte que generen els nostres desplaçaments en la contaminació de l’aire, el soroll, l’accidentalitat i d’altres efectes que redueixen la nostra qualitat de vida, especialment la dels nostres fills i filles.

La millora de la mobilitat que genera l’escola passa per millorar els itineraris a peu i en bicicleta fins el nostre centre, potenciar la utilització del transport públic i intentar reduir al màxim la utilització del cotxe.

Juntament amb la Direcció de l’escola, ens hem incorporat a la Comissió de Camins Escolars de l’Ajuntament de Manresa.

Què estem fent?
La Comissió de Mobilitat de l’AMPA està treballant en el següents projectes:

• Projecte participatiu de millora del Turó del Puigberenguer: volem que les obres que s’executaran aquest any ajudin a delimitar l’espai d’aparcament de l’escola, s’endreci aquest espai i es millori la connexió dels camins que permeten arribar a peu al Turó del Puigberenguer.
  • Camí del carrer de l’Alcalde Armengou: Aquest és un dels principals camins que utilitzen les famílies per arribar a peu a l’escola. Actualment no està en bones condicions i estem treballant amb l’Ajuntament per buscar solucions per millorar-lo.
  • A l’escola en bus: Volem engegar una prova pilot perquè els alumnes puguin accedir a l’escola amb el bus urbà, mitjançant un servei de monitoratge que els acompanya al trajecte i els acompanya fins la porta de l’escola, tant a l’anada al matí com a la tornada a la tarda. Aquest servei ja fa més de 3 anys que funciona a l’Escola Ítaca i volem veure si el podem implementar a la nostra escola.
  • Millora de l’accés del carrer Núria: L’accés a peu per aquest carrer també és molt important i volem demanar a l’Ajuntament algunes millores en la senyalització per fer-lo més segur, repintant els passos de vianants, fent-ne de nous, limitant la velocitat de circulació dels vehicles, etc.