GT Aprenentatge

Aconseguir una participació activa i estreta de les famílies de manera efectiva en comissions mixtes, que son equips de treballs integrats pels diferents membres de la comunitat educativa (docents, famílies, alumnat…). Treballar en diversos àmbits d’aprenentatges i sensibilització com la ciència, la sostenibilitat, la coeducació, la salut…

Tota aquesta participació organitzada a través de diferents comissions de treball:

Comissió d’activitats familiars: organitzant Ponències amb temàtiques d’interès per la comunitat educativa i altres activitats familiars que enforteixen el vincles de les famílies de l’escola a través de l’oci i el coneixement: BatuPINS ( grup de batucada), Coral la Pinya i PINSapiens (concurs festiu) ambdues per docents, mares i pares.

Comissió feminista: realitzar una anàlisi crítica des de la perspectiva de gènere de tots els àmbits de l’escola per tal d’identificar possibles transmissors de desigualtat (llenguatge, corresponsabillitat de les cures, etc). Fomentar una educació basada en l’empatia i el respecte com a llavor en la prevenció de les violències masclistes, lliure d’estereotips o rols de gènere i mostrant referents femenins. Treballem conjuntament amb amb una comissió formada per professorat per promoure activitats de sensibilització per a la coeducació entre l’alumnat, el professorat i les famílies.

Comissió de sostenibilitat: impulsar accions que millorin la sostenibilitat de l’AFA i de l’escola. Treballar de forma transversal amb les altres comissions fomentant la pràctica de les tres R: reduir, reutilitzar i reciclar. Ajudar i vetllar perquè totes aquelles activitats que organitzi l’AFA siguin respectuoses amb el medi ambient i d’acord amb els principis de sostenibilitat de l’escola.

Comissió Pinscience: pretén apropar la ciència i la tecnologia a la infància en tal de sensibilitzar-los de la importància i l’impacte que té en el benestar de la societat. Uns dies en què les famílies de l’escola participen de forma activa i de la mà dels docents organitzant activitats i tallers científics en línia als centres d’interès de cada grup d’edat.

Totes aquestes comissions volen oferir la possibilitat d’enriquir i enfortir la comunitat educativa a través de la participació en experiències transcendents.