ESCOLA VERDA II

L’altra actuació d’enguany va ser la que biennalment es porta a terme conjuntament amb l’altra Escola Verda del municipi, l’Escola Joan de Palà.

L’objectiu de l’acció era conèixer l’aprofitament que s’ha fet i/o es fa dels rius Cardener i Aigua d’Ora. El fil conductor fou el blauet, mascota d’Escoles Verdes de les dues escoles. Inicialment es van treballar, per cicles, diversos aspectes entorn del riu. A educació infantil es van estudiar els animals que viuen vora el riu; a cicle inicial, el blauet, com a ocell identificador d’aigües netes; a cicle mitjà, el molins; i a cicle superior, el pou de gel. També va ser molt important l’aportació de les famílies que van participar en una enquesta respecte al coneixement, el significat i records que tenien dels rius treballats.

El dia 19 de juny es va realitzar la trobada conjunta al pont del Diable sobre el riu Cardener. A educació infantil es va iniciar al parc del Raval, amb la visita a la font del Torrentet i els safareigs. Després es va observar el canal que fa funcionar l’electricitat a la fàbrica de la Costa i es va acabar fent un joc de localització d’animals que viuen a prop del riu i la lectura de llegendes del pont del Diable. A primària, es va iniciar al pont de Sant Salvador, sobre l’Aigua d’Ora, i es va visitar el Molí Nou, el dolmen (5è i 6è) i la font de la Puda. Finalment a la trobada conjunta, les escoles van explicar el seu treball a les aules i el Sr. Alcalde, Ferran Estruch, també va fer una petita intervenció convidant-nos a tenir cura de l’entorn.