TALLER AMB LA CÚPULA GUSTUM

Gustum és un projecte de cooperació interterritorial coordinat per l’Associació Leader de Ponent i impulsat conjuntament pels altres Grups d‘Acció Local de Catalunya. Té com a objectiu fomentar el desenvolupament rural a través de la promoció i comercialització del producte agroalimentari local, artesà i de qualitat i de la sinergia amb altres sectors del territori com el turisme, la gastronomia i el petit comerç.

El passat dimarts 19 de febrer els alumnes de cicle mitjà i cicle superior vam anar al pavelló del Casal per fer una activitat sobre alimentació, conscienciar-nos de la importància dels productes de proximitat i Km 0 i fer-ne un consum responsable.

Per desenvolupar l’activitat vam entrar dins d’una cúpula inflable amb l’objectiu de visualitzar uns vídeos en 3D. Hi sortia un cuiner parlant dels productes que utilitzava en els seus menús. Tots els productes eren frescos, de temporada i de proximitat. Dins la cúpula vam veure uns vídeos de fruita i verdura, pa, fruits secs, llegums, làctics, mel… en general vam aprendre que és millor consumir aliments cultivats al territori. Per una banda ajudem a la pagesia a mantenir-se i per l’altra banda contribuïm a fer més sostenible el medi ambient; tot sovint podem veure com en els supermercats hi ha fruita i/o productes que venen de molt lluny quan aquí també els trobem.

També vam aprendre que a Catalunya tenim productes amb D.O, que vol dir Denominació d’Origen i productes amb l’etiqueta I.G.P que vol dir  Indicació Geogràfica Protegida.

Així doncs, és millor consumir productes del territori, farem entre tots un consum responsable !!!

Després de la visita a la cúpula el Marcel ens ha portat uns jocs que durant uns dies podrem utilitzar al centre i aprofundir millor en els aspectes treballats ens els vídeos.. Els jocs oferts són els següents:

1.       De què em parles? Definició de conceptes relacionats amb la producció i comercialització alimentària.

2.       On estic?  Situació de diferents fotografies d’aliments i densitats de població en un mapa gegant de Catalunya, a partir de la lectura d’estadístiques i mapes.

3.       D’on vinc i on vaig?  Joc de cartes per conèixer l’origen, el/la productor/a, el punt de venda i un plat típic de diversos productes agroalimentaris del món rural català.

4.       Com comprem? Cursa de relleus per comprar aliments de forma responsable i posterior anàlisi de dades per valorar les conseqüències de la nostra compra.

5.       What’s in the menu?  Joc de rol en anglès simulant una interacció en un restaurant Slowfood.

6.       Què passarà? Diàleg en grups reduïts sobre les implicacions d’una situació hipotètica en la que la gent que treballa al sector primari abandona la seva feina, i l’elaboració de propostes perquè això no succeeixi.

Miquel Mas, Lubna Taybi, Anton Tares i Èrica Pagès,

alumnes de Cicle Superior.