SORTIDA AL CENTRE DE FAUNA DE VALLCALENT

El divendres 1 d’abril els alumnes de Cicle Inicial van visitar aquest centre on tenen cura d’animals de la fauna salvatge.

Els arriben ferits per diferents causes: s’han electrocutat en fils d’electricitat, han rebut un tret, els ha atropellat un vehicle, han patit algun accident en el seu medi natural. També cuiden algunes bestioles que les persones han tret del seu medi, les han tingudes a casa i després ja no són capaces de viure lliurement.

No cal dir que els nens i nenes van escoltar amb curiositat i interès cada una de les històries que hi havia darrere de cadascun dels animals que van observar: eriçons, òlibes, aligot vesper, àguila marcenca, gamarussos, ducs, arpella, estor, xurra, corb, aufrany, àguila cuabarrada, àguila reial, tortugues i cérvols.

També van poder gaudir de l´observació de cigonyes, camallargs, flamencs i ànecs des d’un observatori situat en un estany.

Ha estat una sortida en un entorn bonic, per poder valorar la tasca del centre i per reflexionar sobre els perjudicis que les persones causen sovint a la fauna.