LLEGIR I EXPLICAR CONTES, TAMBÉ AMB LES FAMÍLIES

Llegir els nens quan són petits enforteix el vincle adult-infant, fomenta la imaginació, la intel·ligència, la capacitat verbal, la concentració i  enriqueix el seu vocabulari. Explicar històries als infants els permet augmentar la intel·ligència visual, els ajuda a resoldre els seus conflictes afectius i a descarregar les seves angoixes.

Explicant contes s’augmenta la capacitat d’expressió, l’actitud d’escolta i la memòria. El nen/a estableix la relació entre els objectes que ha vist en la realitat i la representació dels mateixos en les il·lustracions. I quan aquestes històries les expliquen els de casa, s’hi suma l’emoció, l’alegria i la felicitat!

Per tots aquests motius, un curs més seguim amb la proposta “Les famílies expliquen contes a la natura” i convidem a l’espai de l’hora del conte a familiars i amics dels infants d’educació infantil a compartir amb els companys/es d’aula les històries més estimades de casa. Aquest any també ja podem compartir estones a la biblioteca de l’escola.

Els més petits de l’escola han gaudit de la narració de dos contes: “La Llegenda de Sant Jordi” il•lustrat per la mare de la Martina i “Tinc un volcà” de Miriam Tirado i il•lustrat per Joan Turu.

L’Ermínia, la mare de la Isolda ha explicat la bonica història del “Paf, el drac màgic” amb els nens/es més petits de l’escola al magatzem de carbòniques de la família.

Els nens i nenes de P4 han escoltat la història de “La meravellosa i horripilant casa de la iaia”  a càrrec de la Raquel, la mare de la Xenia.  Un àlbum en format pop-up que juga amb la por.

La Joana, mare del Biel ha convidat els petits de l’escola al Jardí dels Francolins. A través d’un parell de contes hem gaudit d’una bona estona de música coneixent instruments com l’acordeó i l’ukelele! Una tarda fantàstica plena de música, contes i natura.

La mare del Manel ha compartit amb els companys/es del seu fill una història que ens parla que de petits, tots naixem amb una joia al nostre interior a la Plaça de Sant isidre.

La Sílvia els hi ha explicat dos contes al parc de la plaça de Sant Isidre: “Paf, el drac màgic” i “Un banquet bestial”

Famílies, per moltes més estones màgiques com aquestes! Gràcies!