ELS PRIMERS DIES D’ESCOLA DINS EL CONTEXT DEL COVID-19

Dies abans d’engegar el nou curs els mitjans de comunicació exposaven els motius que feien imperiosa la reobertura de les aules. Els objectius educatius que té l’escola com institució pedagògica i formadora dels futurs ciutadans del món s’han vist valorats i fins i tot els han descrit com a crucials i vitals.

La necessitat de conscienciar, a tota la població, de millorar els nostres costums, hàbits i maneres de fer davant el CoVid-19 passa per l’escola. Aquesta sempre ha estat i ho és, la impulsora de molts valors, de millores d’actuacions, de comportaments  i ara també es pretén que provoqui una ona expansiva que impregni a la població perquè prengui una actitud més responsable cap a un mateix i cap als altres.

El constant degoteig de canvis que el Departament d’Educació i l’Agència de Salut ens ha reformulat per començar l’escola sota les majors garanties, ens ha fet estar alerta, convivint en els canvis, ens ha fet ser creatius i imaginatius. Sempre pensant en els infants i partint d’un gran treball en equip s’han hagut de revisar propostes, aules, espais, entrades, sortides, materials, objectius i organitzacions.

Totes les actuacions preventives s’estan fent per protegir l’alumnat i educant per aconseguir fer allò que entenem que és l’escola: créixer, relacionar-se, aprendre, despertar i conviure. L’escola és necessària, és la igualtat d’oportunitats, és el pilar de la nostra societat. Aquest inici escolar del curs 2020-2021 ha estat condicionat a unes mesures extraordinàries com són la neteja, la desinfecció, l’ús de mascaretes, les distàncies i a moure’s en espais acotats. Tot i això, amb il·lusió i un bon treball en equip ens ha fet aprendre i créixer com a persones i com a mestres.

Malgrat totes aquestes mesures, inquietuds, pors i inseguretats des de l’Escola Martí Poch creiem que n’hem après i cal remarcar la bona predisposició i voluntat de tota la comunitat educativa per adaptar-se i prendre decisions  en situacions noves i desconegudes per tothom. Pel que fa els infants cal puntualitzar la seva bona adaptació, extraordinària actitud i predisposició per aprendre i conviure en unes condicions diferents. Els infants de forma inconscient sospesen en un costat tot allò que els il·lusiona i en l’altre totes les exigències que calen per aconseguir ser feliços i viure dins la nova normalitat.

Tornar a l’escola representa serenitat, seguretat, confiança, esperança, i alhora motor d’una societat més solidària per avançar junts, totes les generacions, amb precaució i pensant que tots hem de fer front a aquest moment i unir-nos. Cal remarcar també que els més petits s’han inciat en treball a través de la plataforma Moodle Eix del Departament d’Educació.

Aquests primers dies d’escola s’ha potenciat l’activitat lectiva a l’aire lliure, s’han fet sortides i propostes al pati i en espais exteriors. Tot i conviure en la incertesa, hem après que cal viure el dia a dia, afrontar reptes, acollint els infants, adaptar-nos als canvis constants i anar reformulant i lluitant per l’escola que volem.

Equip de mestres d’educació infantil de l’Escola Martí Poch